- Każdy tramwaj Swing dostarczony po egzemplarzu nr 50 ma wszystkie osłony wózków wzmocnione – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” rzecznik prasowy bydgoskiej firmy PESA Michał Żurowski.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, bydgoski producent doszedł do porozumienia z Tramwajami Warszawskimi i wzmocnił system mocowania osłon wózków tak, aby nie odpadały one w czasie jazdy zachowując jednocześnie system łatwego ich demontażu. Michał Żurowski podkreślił, że w tramwajach, w których dotychczas występował problem z wózkami, mocowania również zostały wzmocnione.
Marcin Jędryczko, odpowiedzialny za kontrakt dla Warszawy, zaznaczył: - Jesteśmy największym producentem tramwajów w Polsce dlatego, że dbamy o klienta. Warszawskie Swingi były zgodne z SIWZ, i na tym moglibyśmy poprzestać. Ale współpracujemy z zamawiającym, poświęcając przede wszystkim czas naszych inżynierów, po to, żeby dostosować osłony wózków w Swingach do realnych wymogów skrajni warszawskiej sieci. Tak więc nie naprawiamy, a ulepszamy nasz produkt, nie zostawiając klienta na lodzie - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Jędryczka.
Problem z osłonami pojawił się zimą, kiedy to pokrycia wózków odpadały od tramwajów przy uderzeniu o pryzmy śniegu. Według producenta, przyczyną odczepiania się osłon było niewłaściwe odśnieżanie torowisk oraz to, że miejscami warszawskie torowiska nie zachowują skrajni.