NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Bydgoszcz apeluje do mieszkańców: Powalczmy razem o rewitalizacje linii

| Michał Szymajda 09.08.2016 3

Bydgoszcz apeluje do mieszkańców: Powalczmy razem o rewitalizacje linii
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa aktualizuje Krajowy Programu Kolejowy, który określa inwestycyjne priorytety do 2030 roku. Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy, zwraca się do MIB z prośbą o dopisanie na listę podstawową modernizacji linii kolejowych w kierunku Piły i Kcyni i apeluje do wsparcia tych projektów w ramach prowadzonych obecnie konsultacji KPK.
– Ogłoszona lista KPK nie uwzględnia potrzeb Bydgoszczy oraz zachodniej części województwa – mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. – Stąd zależy nam na wprowadzeniu zmian. Zachęcam również mieszkańców do wzięcia udziału w konsultacjach. Poza tym zwrócimy się do samorządów z zachodniej części regionu, by wyraziły swoje opinie na temat tego dokumentu. Wspólny głos to większa szansa na wprowadzenie korzystnych zmian.

Jednym z ważniejszych zadań kolejowego programu ma być między innymi modernizacja linii z Bydgoszczy przez Kościerzynę do Gdyni, która ma przyjąć na siebie przede wszystkim ruch towarowy. Z punktu widzenia Bydgoszczy ważne jest, aby to przedsięwzięcie rozszerzyć o rozbudowę odcinka Maksymilianowo – Bydgoszcz – Nowa Wieś Wielka. Zdaniem UM Bydgoszcz, ułatwiłoby to m.in. transport towarów w obrębie bydgoskiego węzła kolejowego. W projekcie zmian KPK zabrakło, w porównaniu z poprzednią wersją, kompleksowej modernizacji linii w kierunku Śląska.

– Zależy nam niezmiennie na kolejnych pracach związanych z modernizacją linii Bydgoszcz – Tczew. Stąd wnioskujemy o przesunięcie zadania na listę priorytetową. Poza tym proponujemy umieszczenie na liście podstawowej zadania polegającego na modernizacji linii w kierunku Piły i węzła kolejowego Krzyż. Zadanie powiązane byłoby z budową zintegrowanych węzłów komunikacyjnych także na terenie miasta – uważa prezydent Bydgoszczy.

Zgodnie ze Strategią Rozwoju Miasta do 2030 roku Bydgoszcz stara się o rewitalizację linii nr 356 (w kierunku Kcyni) wraz z budową zintegrowanych węzłów transportowych w obszarze przystanków i stacji kolejowych. Uzupełniłoby to inne działania podejmowane przez miasto, na przykład budowę węzła komunikacyjnego na Błoniu.

– Inwestycja ta również powinna być zapisana w Krajowym Programie Kolejowym – uważa urząd. Uwagi można przesyłać na adres: kpk@mib.gov.pl.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kujawsko-pomorskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS