szukaj
Śledź nas:

Brak Śląskiej Kolei Aglomeracyjnej to wina Kolei Śląskich? KŚ odpowiadają ministerstwu

| Michał Szymajda 22.08.2017 33

Brak Śląskiej Kolei Aglomeracyjnej to wina Kolei Śląskich? KŚ odpowiadają ministerstwu
Fot. PKP PLK
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa odpowiedziało na obszerną interpelację śląskich posłów dotyczącą braku realizacji inwestycji związanej ze Śląską Koleją Aglomeracyjną. Częścią winy za ograniczenie zakresu projektu obarczono Koleje Śląskie. Publikujemy odpowiedź przewoźnika na zarzuty MIB.
– Przykro nam, że winą za nierealizowanie części projektu pn. „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odcinku Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice” próbuje się obarczyć Koleje Śląskie. Wydaje nam się, że powinniśmy w tym miejscu jasno podkreślić pewien fakt: Koleje Śląskie są przewoźnikiem pasażerskim, a zarządcą infrastruktury odpowiadającym m.in. za realizację inwestycji są PKP Polskie Linie Kolejowe – czytamy w odpowiedzi na stanowisko Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, które publikujemy tutaj.

Niedopatrzenie MIB czy przekłamanie?

– Mamy nadzieję, że stwierdzenie, iż nasz zamiar co do przeniesienia zaplecza w rejon stacji Katowice nie był zgłaszany, wynika z niedopatrzenia po stronie autorów pisma, a nie celowego przekłamania. Koleje Śląskie zgłaszały bowiem fakt najmu bazy przy ulicy Raciborskiej w lutym 2016 roku – kierując pismo do Biura Planowania Strategicznego PKP Polskie Linie Kolejowe SA – ocenia przewoźnik i dodaje, że taka informacja została przekazana również do innych podmiotów, dla których ten fakt mógł być znaczący z racji planowania przestrzennego – jak np. Urząd Miasta Katowice.

Ponadto przedstawiciele Kolei Śląskich odbyli w 2016 roku kilka spotkań z przedstawicielami Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w celu uzgodnienia wspólnej koncepcji takiej przebudowy stacji Katowice, która nie zmniejszałaby funkcjonalności bazy KŚ (drastycznego ograniczenia możliwości dojazdu do peronów).

"Prezes Mamiński musiał wiedzieć o planach Kolei Śląskich"

– W rozmowach brali udział również przedstawiciele Przewozów Regionalnych (właściciela nieruchomości), Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Sosnowcu (na którego terenie planowany jest projekt) oraz Miasta Katowice. 18 października 2016 roku Koleje Śląskie poinformowały w piśmie do PKP Polskich Linii Kolejowych, że akceptują koncepcję układu torowego stacji Katowice opracowaną przez projektanta Dariusza Szczepińskiego – opisuję sprawę Michał Wawrzaszek, rzecznik samorządowego przewoźnika.

– W całej sprawie dziwi nas dodatkowo, że tezę jakoby Koleje Śląskie nie informowały o swoich zamiarach co do bazy w Katowicach przedstawia Pan Krzysztof Mamiński, prezes Zarządu PKP SA, który w ub. roku sprawował funkcję Prezesa Zarządu Przewozów Regionalnych. A ten właśnie podmiot był jedną ze stron, która była aktywnie zaangażowana w rozmowy na temat przebudowy stacji Katowice w ramach omawianego projektu. Przewozy Regionalne podzielały wówczas zdanie Kolei Śląskich, co do zasadności podtrzymania funkcjonalności bazy. Co więcej, Przewozy Regionalne jako właściciel nieruchomości jeszcze w 2012 roku zgłaszały do Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, że zaplecze przy ulicy Raciborskiej będzie nadal eksploatowane – dodaje rzecznik.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Katowice (544)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Katowice (544)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS