Bombardier bez zlecenia na linii 7. Związkowcy protestują przeciwko decyzji KIO - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Bombardier bez zlecenia na linii 7. Związkowcy protestują przeciwko decyzji KIO

| Michał Szymajda 27.06.2017 13

Bombardier bez zlecenia na linii 7. Związkowcy protestują przeciwko decyzji KIO
Związkowcy z katowickiego Bombardiera (ZWUS) protestują przeciwko decyzji KIOFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Krajowa Izba Odwoławcza nakazała odrzucenie odwołania firmy Bombardier Transportation w związku z przetargiem na systemy sterowania ruchem kolejowym na linii nr 7 na odcinku Otwock – Lublin. Bombardier zareagował skargą na decyzję KIO, co poparły związki zawodowe działające w firmie.
– Ten wyrok budzi w nas poczucie niesprawiedliwości i kompletnego niezrozumienia branży. Wedle posiadanych przez nas informacji Izba z jednej strony stwierdziła, że cena Bombardiera nie jest rażąco niksa (czyli prawidłowa), a z drugiej strony, z jakiegoś zupełnie błahego powodu (zmiana w zakresie listy urządzeń przeznaczonych do wcześniejszej płatności – opcjonalnej w postępowaniu) nakazała odrzucić ofertę firmy – czytamy w liście związkowców do „Rynku Kolejowego”. – Dlaczego zmiany w liście materiałów, której można było po prostu w ogóle nie załączyć do oferty ma powodować, że odrzuca się najkorzystniejszą ofertę i otwiera drzwi do podpisania umowy droższej o ponad 160 mln zł? – pytają pracownicy Bombardiera (ZWUS), dodając, że taka polityka będzie skutkowała ograniczaniem miejsc pracy i wspieraniem pracodawców spoza Polski.

Związkowcy pełni podejrzeń. "Sytuacja kuriozalna"

Związkowcy zwrócili się do PKP Polskich Linii Kolejowych, czyli zamawiającego w przetargu, by nie podpisywały umowy z firmą (Thales) do czasu rozpatrzenia odwołania Bombardiera od decyzji KIO.

– Jesteśmy zdeterminowani, by ustalić i wyjaśnić wszystkie szczegóły tej kuriozalnej sytuacji. Jeśli pozyskamy pełną wiedzę i dowody na działania niezgodne z prawem, będziemy absolutnie wszystkimi dostępnymi nam środkami wspierać naszą firmę, by dochodziła pokrycia wszelkich szkód i wyciągnięcia odpowiedzialności, także karnej – napisali ostro związkowcy.

Zarząd zaskarżył decyzję KIO

– Bardzo nas cieszy, że związki zawodowe postanowiły niezależnie zaangażować się w tę sprawę. Także i nas niezmiernie dziwi, że Krajowa Izba Odwoławcza, z powodu wątpliwości natury interpretacyjnej nieistotnego dla oceny ofert zapisu SIWZ, nakazała odrzucenie naszej oferty oraz wybór oferty o ponad 160 milionów zł droższej. Rozczarowujące i niezrozumiałe pozostają dla nas podstawy decyzji Izby, które – naszym zdaniem – są sprzeczne z duchem Prawa Zamówień Publicznych – napisał Sławomir Nalewajka, prezes zarządu Bombardier Transportation (ZWUS).

– W związku z tym, że decyzję uznajemy za niezasadną oraz krzywdzącą, nie tylko dla nas, ale i zamawiającego, została ona zaskarżona przez naszą spółkę i aktualnie czekamy na rozpoznanie sprawy przez Sąd Okręgowy w Warszawie. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, iż Izba w swoim wyroku uznała, że cena, jaką zaproponował Bombardier we wspomnianym zadaniu nie była ceną rażąco niską i uwzględniała wszystkie koszty niezbędne do jego należytej realizacji – wyjaśnia Sławomir Nalewajka, dodając, że jest przekonany, że oferta złożona przez Bombardier Transportation gwarantuje terminową i optymalną kosztowo realizację projektu z zabezpieczeniem interesów polskich kolei oraz polskiego przemysłu.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lublin (270)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lublin (270)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS