Fot. Arriva RPPowstanie studium wykonalności dla linii 208 i 3
PKP PLK dokonały otwarcia ofert z postępowania na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla dwóch inwestycji w województwie kujawsko-pomorskim. Swój udział zgłosiło pięciu oferentów. Żadna z ofert nie mieści się w budżecie przygotowanym przez zamawiającego.
W poniedziałek 17 października PKP PLK dokonały otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dla dwóch odrębnych inwestycji w województwie kujawsko-pomorskim. Chodzi tutaj o prace na linii kolejowej nr 208 na odcinku od Grudziądza, przez Tucholę do granicy województwa. Z kolei drugi projekt dotyczy rewitalizacji linii kolejowej nr 208 i 33 na odcinku Grudziądz – Brodnica.
Budżet przygotowany przez PKP PLK wynosi w tym przetargu 1,6 mln zł brutto. Jednak wszystkie oferty są wyższe od przewidywanej kwoty zamawiającego. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to kryterium decydujące, bowiem stanowi 60%. Drugi parametr oceniany przez zamawiającego to termin realizacji dokumentów i stanowi 40%.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Safege z Koltech Infra na prawie 2,3 mln zł brutto. Firmy zadeklarowały, że zrealizują oba dokumenty w łączną liczbę 609 dni (399 i 210). Drugie w kolejności, pod względem ceny, jest konsorcjum Inżynieria, Architektura i Doradztwo z Idom Ingenieria Y Consultoria. Zaproponowane cena i termin to 3,34 mln zł brutto i 579 dni (369 i 210). Kolejną ofertę złożyła firma BBF na kwotę 3,38 mln zł brutto z tym samym terminem realizacji, co poprzedni oferent. Udział w procesie przetargowym wzięli także Schuessler-Plan Inżynierzy z kwotą 3,61 mln zł brutto i terminem 579 dni oraz konsorcjum Wyg International z Wyg Consulting z kwotą 4,66 mln zł brutto i terminem 609 dni.
Wybrany wykonawca będzie musiał przygotować studium wykonalności . Gdy PKP PLK wybiorą odpowiedni wariant realizacji, wykonawca będzie musiał także złożyć wniosek o wydanie decyzji środowiskowej i przygotować program funkcjonalno-użytkowy do SIWZ-u.
Celem obu projektów ma być podniesienie prędkości pociągów na odcinku od granicy województw kujawsko-pomorskiego z pomorskim do Grudziądza i dalej do Brodnicy. Spowodowane jest to złym stanem technicznym infrastruktury, a w szczególności stanem nawierzchni torowej, podtorza, oświetlenia na przejazdach i systemów odwadniających. Zadania mają być finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014–2020.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.