NUMER 10/2017
NUMER 10/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Polska kolej roku 2017
szukaj
Śledź nas:

Będzie krótsza podróż z Poznania do Szczecina

| inf. prasowa 07.09.2017 90

Będzie krótsza podróż z Poznania do Szczecina
Fot. PKP PLK
Krótszy czas podróży, wyższy poziom bezpieczeństwa, 8 komfortowych stacji i przystanków z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych oraz sprawniejszy przewóz towarów, to główne efekty przebudowy linii z Poznania do Szczecina. PKP Polskie Linie Kolejowe od czerwca 2017 r. wymieniają już tory na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie. Realizacja pierwszego zadania minęła półmetek. Koszt tych prac wynosi ok. 140 mln zł.
Modernizacja linii kolejowej Poznań – Szczecin, na odcinkach Poznań – Wronki i Słonice – Szczecin Dąbie to jedna z największych inwestycji realizowanych do 2020 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków finansowych instrumentu UE „Łącząc Europę”. Inwestycja skróci czas podróży najszybszymi pociągami o około 20 minut. Zwiększy się także bezpieczeństwo i przepustowość linii. Wyeliminowane będą bariery architektoniczne. Poprawi się oferta dla podróżnych oraz sprawniej będą przewożone towary.

– Efekty prac na trasie Poznań – Szczecin zapewnią atrakcyjny czas podróży w ruchu pasażerskim oraz konkurencyjną ofertę dla przewozu towarów m.in. do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Roboty zostały zorganizowane tak, by podczas inwestycji utrzymać ruch pociągów – mówi Arnold Bresch z Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Pierwsze zadanie na półmetku

Aby zasadnicze prace zakończyć w 2020 r. PLK już od czerwca w ramach projektu „Wykonanie robót wyprzedzających na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie od km 128,680 do km 195,170 dla projektu Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” prowadzą roboty między Słonicami a Szczecinem Dąbie. We wrześniu te prace przekroczyły półmetek.

Roboty obejmują na dwutorowym 56 km odcinku, ponad 100 km torów. W trakcie tych prac wymieniane są szyny, podkłady i tłuczeń. Dotychczas wbudowano już przeszło 75 km nowych szyn na ponad 37 km torów. Wymieniono prawie 63 tys. podkładów oraz 45 tys. ton tłucznia. Ten zakres prac zakończy się do czerwca 2018 r. Linia będzie przystosowana do przejazdu pociągów z prędkością do 160 km/h.

Kolej dla pasażera – 8 nowoczesnych stacji i przystanków

Po zakończeniu pierwszego etapu, kolejne prace między Poznaniem a Wronkami i Słonicami a Szczecinem obejmą stacje i przystanki. Rozpoczną się pod koniec 2018 r. i zakończą w 2020 r. Pociągi między stacjami będą wówczas jeździć już po zmodernizowanych torach.

Na 8 stacjach i przystankach przebudowanych zostanie 37 peronów. Komfort obsługi pasażerów będzie lepszy dzięki nowym wiatom, oświetleniu oraz informacji pasażerskiej. Zapewnione będą udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością.

Lokalne Centrum Sterowania wybudowane w Stargardzie i nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowa 44 przejazdów kolejowo – drogowych zwiększą poziom bezpieczeństwa. Wykonawca zajmie się też wymianą torów, sieci trakcyjnej i układów zasilania na stacjach i przystankach. Zmodernizowane będzie 12 wiaduktów kolejowych. 47 nowych obiektów, zgodnie z wymogami ochrony środowiska, zapewni przejścia dla zwierząt.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Instrumentu „Łącząc Europę”. Całkowity koszt projektu: „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” wynosi około 2,2 mld zł z czego około 1,82 mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2017
NUMER 10/2017
W związku z targami Trako 2017 przygotowaliśmy trzy edycje „Rynku Kolejowego” z różnymi okładkami. Numer jest dostępny bezpłatnie na targach na naszym stoisku: nr 04 w hali B. Serdecznie zapraszamy! W tym wyjątkowym numerze postanowiliśmy podsumować aktualny stan polskiej kolei. Analizujemy zmiany w Krajowym Programie Kolejowym, pokazujemy, jakie zmiany czekają Centralną Magistralę Kolejową i jakie wyzwania stoją przez PKP Intercity i PolRegio. Nie brakuje ważnych rozmów, w tym z prezesami spółek: PKP SA, PKP Intercity, STK, OT Logistics, ZUE, KZN „Bieżanów”, Torprojektu, czy Pol-Miedź Trans. Ciekawej lektury nie zabraknie – objętość tego numeru wynosi ponad dwieście stron!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS