NUMER 11/2016
NUMER 11/2016
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
InnoTrans 2016
szukaj
Śledź nas:

Będą pociągi Białystok – Grodno? Trwają kalkulacje

| Kasper Fiszer 29.02.2016 79

Będą pociągi Białystok – Grodno? Trwają kalkulacje
Pociąg PR w GrodnieFot. Kasper Fiszer
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwróciło się do Przewozów Regionalnych z prośbą o kalkulację kosztów ponownego uruchomienia połączeń do Grodna. Jeśli międzynarodowe pociągi wrócą do rozkładu jazdy, kursy realizowane będą w relacji z Białegostoku. Przewoźnik wstępnie zaplanował dwie pary pociągów.
Po grudniowej likwidacji pociągów interRegio z Małkini i Ełku kolejowe przejście graniczne Kuźnica Białostocka – Grodno pozostaje nieczynne dla ruchu pasażerskiego. Decyzja dawnego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju o wycofaniu dotacji dla wszystkich przekraczających tam granicę połączeń spotykała się od początku z krytyką, m.in. ze strony polityków PiS. Mimo to nowy rząd podtrzymał decyzję swoich poprzedników i pociągi zniknęły z rozkładu jazdy.

Szansa na wznowienie ruchu

Jak poinformowały nas Przewozy Regionalne, obecnie trwają jednak prace nad wznowieniem ruchu na polsko-białoruskim pograniczu. – W tym roku Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwróciło się do nas z wnioskiem o przeanalizowanie możliwości utworzenia połączenia Białystok – Grodno – potwierdza Michał Stilger z biura prasowego przewoźnika.

Jak stwierdza przedstawiciel spółki, PR dokonały już wstępnej kalkulacji kosztów ponownego otwarcia międzynarodowej trasy. – Wzięliśmy w niej pod uwagę uruchomienie dwóch par pociągów tej relacji – mówi. – Skontaktowaliśmy się również z Koleją Białoruską (Biełaruskaja Czyhunka, BCz). Po otrzymaniu odpowiedzi od naszego zagranicznego partnera będziemy mogli przedstawić resortowi transportu kompletną ofertę – zapowiada.

Koniec planów iR Grodno – Warszawa

O konkretnej dacie możliwego wznowienia ruchu będzie można jednak mówić dopiero po złożeniu przez PR ostatecznej propozycji i po jej ewentualnej akceptacji przez MIB. – Jeśli ministerstwo zadeklaruje chęć finansowania nowych połączeń, pociągi do Grodna powrócą do rozkładu jazdy – zapewnia jednak Michał Stilger.

Z informacji uzyskanych od Przewozów Regionalnych wynika, że uruchomienie połączeń w relacji z Białegostoku jest jedynym rozważanym obecnie wariantem. Oznacza to odejście od koncepcji utworzenia bezpośrednich połączeń z Warszawą (jak zakładały pierwotne plany na obecny rozkład jazdy) lub z innymi ośrodkami województw ościennych (jak miało to miejsce w zeszłym roku). Model Obsługi trasy na Białoruś byłby więc zbliżony do tego obowiązującego do czerwca 2014, kiedy jedno z dwóch połączeń Grodno – Białystok zostało wydłużone do Małkini.

Dotacja znów z budżetu centralnego?

Zgodnie z przewidywaniami w przywrócenie ruchu na Białoruś nie jest póki co zaangażowany podllaski urząd marszałkowski. Przejście graniczne w Kuźnicy jest jedynym, na którym prowadzony był ruch o charakterze regionalnym, w przypadku którego na długi czas utrzymana została dotacja centralna po zmianach prawnych, w wyniku których organizacja połączeń przygranicznych stała się zadaniem samorządów.


Zapraszamy do udziału w Kongresie Kolejowym 2016:

Tu podaj tekst alternatywny
22-23 listopada 2016 r.
Polska Filharmonia Bałtycka, Gdańsk


Weź udział w największym i najbardziej prestiżowym wydarzeniu konferencyjnym w Polsce, poświęconym tematyce transportu szynowego.
Darmowe uczestnictwo. Zarejestruj się na:
www.kongreskolejowy.pl
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2016
NUMER 11/2016
Tematem numeru są Targi Innotrans, które odbyły się we wrześniu w Berlinie. Przedstawiamy taborowe nowości i polskie akcenty. Nie brakuje też rozmów z największymi producentami taboru. Oprócz tego, rozmawiamy również z J. Bilińskim, K. Frąkiem, J. Królem i M. Libiszewskim. W numerze piszemy też o Centralnym Porcie Lotniczym i kolei na Kaszubach; szeroko opisujemy wielki projekt kolei obwodowej w Moskwie oraz plany taborowe Krakowa. Zajmujemy się również problemem kolei regionalnej. W dziale historia jak zwykle ciekawostka - tym razem piszemy o pociągu grawitacyjnym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS