Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Adamczyk: Warto reaktywować linię 102 i przejście Malhowice – Niżankowice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Adamczyk: Warto reaktywować linię 102 i przejście Malhowice – Niżankowice
Fot. linia102.plAndrzej Adamczyk na linii 102
Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk gościł w Przemyślu. Po przejażdżce drezyną kolejową do przejścia granicznego Malhowice – Niżankowice zadeklarował rewitalizację linii i inwestycje w nowe, kolejowo-drogowe przejście graniczne w tym miejscu.

Na przejażdżkę po kolejowym szlaku zabrali ministra aktywiści ze stowarzyszenia Linia 102.pl, wraz z niezmordowanym Jerzym Zubą, który przewodzi akcji ratowania zapomnianych linii kolejowych w województwie podkarpackim. Dojechali aż do granicy polsko-ukraińskiej. Minister mógł na własne oczy zobaczyć ogrom pracy, jaką wykonali pasjonaci razem z kolejarzami po to, by udrożnić linię aż do przejścia granicznego.

– Wizytowaliśmy linię 102, o której wiele się mówi w Przemyślu. Ta linia jest niezmiernie interesująca. Zwrócił się do mnie marszałek Kuchciński, aby przeanalizować, czy można ją reaktywować. (…). Mam nadzieje, że uda się to zrobić nie tylko do Malhowic, Niżankowic, ale także do Krościenka i do Zagórza, całym przebiegiem tej linii. Jestem przekonany, że to ma sens – powiedział Andrzej Adamczyk, deklarując pomoc dla inicjatywy.

Adamczyk miał w Przemyślu zadeklarować 40 mln zł na naprawę linii. Jak pisaliśmy niedawno, linia 102 zgłoszona zostanie przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego jako zadanie „Rewitalizacja linii 102 Przemyśl – Malhowice wraz z elektryfikacją” w ramach prowadzonych przez PLK prac planistycznych związanych z nową perspektywą finansową po 2020 r. (więcej na ten temat można znaleźć tutaj).

Minister Adamczyk podkreślił w Sanoku, że nie chodzi tylko o inwestycję kolejową. W pobliżu miejsca, gdzie zbiegają się tory dwóch krajów miałoby powstać nowe przejście drogowe.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5