Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

80 mln zł na odcinek Lubartów – Parczew. Zamiast 100 będzie 120 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
16-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
80 mln zł na odcinek Lubartów – Parczew. Zamiast 100 będzie 120 km/h
Fot. PolRegio
PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację odcinka linii kolejowej 30 między Lubartowem a Parczewem. Modernizacja odcinka, na którym już teraz jeździmy z prędkością 100 km/h pochłonie około 80 mln zł.

Linię 30, jako alternatywną trasę między Lublinem a Warszawą, wykorzystują obecnie pociągi PKP Intercity prowadzone trakcją spalinową. Tak będzie do zakończenia modernizacji newralgicznych odcinków linii kolejowej nr 7. Właśnie po to, by dojazd pociągami dalekobieżnymi nie był tak czasochłonny, linię zrewitalizowano, dzięki czemu na większości odcinka między Łukowem a Lublinem można jechać z prędkością 120 km/h. Jeden z kilku wyjątków stanowi odcinek Lubartów – Parczew, gdzie pociągi rozpędzają się do 100 km/h.

W ramach zaplanowanych prac prędkość ma wzrosnąć do 120 km/h, ale zmiany na ponad 25-kilometrowym odcinku, przy tak wysokim budżecie, muszą być większe. Zapytaliśmy o rozmiar prac w PKP PLK.

– Inwestycja obejmuje m.in. poprawę komfortu podróży na 8 stacjach i przystankach: Parczew, Parczew Kolejowa, Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica, Ciecierzyn. Obiekty zostaną kompleksowo przebudowane, zyskają nowe perony wraz z dojściami uwzględniającymi potrzeby osób niepełnosprawnych, wiatami, oświetleniem i czytelnym oznakowaniem. Dodatkowo wybudowane zostaną 2 nowe przystanki osobowe w miejscowościach Laski oraz Berejów – informuje Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK. Dodaje, że przebudowanych zostanie także 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 9 mostów oraz 10 przejazdów kolejowo-drogowych, czego nie zrobiono przy okazji poprzednich prac.

Termin wykonania inwestycji to lata 2019-2021. Zadanie będzie realizowane w formule „projektuj i buduj”.

– Roboty rozpoczną się po zakończeniu prac na linii nr 7. Inwestycja jest finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego – dodaje Magdalena Janus.

Oferty ofert w przetargu zaplanowano na 27 marca. Oferty zostaną ocenione z uwzględnieniem kryterium ceny (80%), doświadczenia kierownika budowy (10%) i terminu realizacji (10%).
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij