NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Związkowcy chcą zakończenia współpracy PR z innymi przewoźnikami. Co na to władze spółki?

| Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 10.11.2014 114

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-11-10 15:24:54 Autor: Voo
---.opera-mini.net
no no no
2014-11-10 15:25:46 Autor: Kflik
---.60.129.178
Jest absurdem, że najwięcej do powiedzenia o PRach mają te województwa które najmniej z ich usług korzystają.
(w ten sposób mogą powstać zapisy niekorzystne dla tych którzy z usług PR korzystają w większym stopniu)
2014-11-10 15:47:27 Autor: aa
---.58.199.91
Kflik: największym absurdem jest to że tak dużo do powiedzenia mają zwiąchole, których nie można tknąć palcem.

Rząd powinien natychmiastowo rozwiązać wszystkie związki zawodowe.

Jak można chcieć działać na szkodę własnej firmy i nazywać to "walką o prawa pracownicze"??????
2014-11-10 16:39:38 Autor: bmw
---.tktelekom.pl
Tak jest "wróć KOMUNO" :)
2014-11-10 16:46:10 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
No i bardzo dobrze, niech spółki samorządowe wykupują tabor od Przewozów Regionalnych. I po co te listy do pani minister, jak i tak wiedźma rozłoży ręce. Jedyne rozwiązanie na te wszystkie problemy to złączyć wszystkie spółki PKP w jedną całość.
2014-11-10 16:51:58 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ aa

Nieeee,
to jest mniejszy absurd.

To pracownicy - jesli pracownik ma na coś wpływ jest to mniejszy absurd niż gdy na coś ma wpływ województwo które z usług PR nie korzysta.

Oczywiście jest wiele innych problemów ze związkami (etaty dla związkowców itp - działać powinni albo pracownicy którzy jednoczesnie normalnie pracują a jesli to niemożliwe to inni ale na zasadzie wolontariatu lub utrzymywani ze składek innych człownków związku zawodowego, NIE utrzymywani przez pracodawcę).

Problem jest też z podejściem do własnego pracodawcy, z analizą sytuacji (np. takie akcje, że było zero protestów gdy drastycznie wycinano połączenia i psuto rozkład jazdy a protesty pojawiały się tylko gdy miały być zwolnienia).
Teraz się to poprawia - skoro związkowcy domagali się zaniechania likwidacji części połączeń iR.
2014-11-10 17:35:20 Autor: kolorowy guziczek
---.dynamic.chello.pl
Redakcja RK nie rozumie chyba na czym miałaby polegać restrukturyzacja Przewozów Regionalnych, pisząc, że do wdrożenia programu restrukturyzacji potrzeba zgody jeszcze jednego marszałka. Tak naprawdę, potrzeba zgody bowiem tych, którzy zlecają PRom usługi w ramach umów PSC. Warunkiem powodzenia restrukturyzacji - wg. analizy EYoung, restrukturyzacja może się powieść, gdy Marszałkowie podpiszą z PRami minimum 5-letnie umowy PSC. Inaczej program finansowy nie będzie się spinał.
Zatem zgoda Walnego Zgromadzenia Przewozów Regionalnych, to warunek niezbędny do wdrożenia tego programu restrukturyzacji, ale dalece niewystarczający. Istota tkwi w odmowach części Marszałków podpisania z PRami stosownych umów PSC, zawierających niekorzystne - ich zdaniem - zapisy. I mniej istotne jest obecnie podjecie uchwały Walnego o zgodzie na zawarcie przez Spółkę porozumienia. Bez umów PSC - uchwała jest martwa.
2014-11-10 17:54:01 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Wbrew temu co tu piszecie to właśnie postawa ZZ jest pro rynkowa. Kto to słyszał żeby firma wspierała konkurencje i podcinała gałęź na której siedzi. To politycy zrobili z tej firmy wycieraczkę i rynsztok. Jak chcą mieć spółki do obsadzania kolegami to niech za to płacą. Każda normalna firma wolała by oddać na złom tabor a nie wspierać konkurencje przecież to chore i nie normalne.
2014-11-10 18:42:11 Autor: Dedete
---.tvteletronik.pl
Absurdem jest postulat związkowców. Chyba lepiej zarabiac na pożyczaniu taboru, skoro w normalnych układach stałby niewykorzystany lub wykorzystywany byłby sporadycznie.
2014-11-10 19:01:03 Autor: Adam007
---.dynamic.chello.pl
Ciekawe czy związki są za tym żeby tabor który wynajmuje obecnie PR też oddać i go nie używać. A po za tym co z tego że podpiszą to porozumienie małe województwa i te które praktycznie z usług PR nie korzystają skoro Ci duzi stwierdzą że nowych umów nie będzie bo są im nie na rękę. Ja i tak wolę KD i KW :-)
2014-11-10 19:03:11 Autor: aaa
---.dhcp-docsis.net.tomkow.pl
Absurdem jest istnienie czegoś takiego jak PRy. Nie będę sie rozpisywać o archaicznym taborze, o olbrzymim przeroście zatrudnienia, o bezsensownym modelu biznesowym, o istnieniu w tej firmie szkodnika nr 1 w polskiej gospodarce - czyli związków zawodowych.
Każdy to widzi i o tym wie, a mimo to rząd chce ładować kolejne miliony z moich podatków w to cuś. Niech to to upadnie a w miejsce PRów niech wejdą prywatne firmy - będzie lepiej, taniej i spokojniej.
2014-11-10 19:29:43 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Trzy a
A co ty myślisz, że w spółkach samorządowych nie ma związków zawodowych, korupcji, przerostu zatrudnienia (w administracji). I czemu nic nie wspominasz o PKP IC, błękitnym łabędziu? PR to przy nich anioł :)
2014-11-10 19:38:48 Autor: aaa
---.dhcp-docsis.net.tomkow.pl
@scorpio

Nie wspomniałem o PIC tylko przez litość. A co do związków w spółkach samorządowych - oczywiście, że tam są i zapewne nie będzie trzeba długo czekać, aż zacznie się u nas to, co teraz wyprawiają maszyniści w Niemczech. Dlatego PRYWATYZACJA spółek przewozowych przeprowadzona w sposób ewolucyjny i inteligentny byłaby najlepszym lekarstwem na bolączki polskiej kolei. No ale zaraz na forum pojawi się jakiś związkowiec i powie, że niedasie, bo to by oznaczało koniec kolei.
2014-11-10 19:59:43 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@aaa

Prywatyzacja wcale nie musi pomóc.
Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że to..bez wiekszego znaczenia.

Arriva jest "prywatna" (z polskiego punktu widzenia).
Co z tego?
Aż tak bardzo się różni?

NIE, kolej potrzebuje zmian systemowych w samym sposobie patrzenia, zmiany muszą się zacząć od PLK, w sposobie utrzymywania i finansowania infrastruktury, w sposobie dokonywania rozliczeń, w nadzorowaniu współpracy między spółkami z branży kolejowej itd.
2014-11-10 20:36:23 Autor: EN57PR
---
Zna ktoś numery EN57 wypożyczonych do KM?
2014-11-10 21:15:48 Autor: wychowanek EN57
---.opera-mini.net
sąd ostateczny tuż tuż......tylko gorzej będzie.
Kflik powinien założyć spółkę i wozić
2014-11-10 23:46:16 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@ wychowanek EN57

w polskim piekiełku?
niewykonalne.
Gdyby to miało sens to Brian Souter już dawno by to zrobił.
2014-11-11 01:08:28 Autor: traxx
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co z resztą bohunów ?
Czemu najmłodszy tabor jest kasowany ? a złom jeżdzi ?
2014-11-11 16:20:28 Autor: 1111
---.t-3.net
Może być tylko lepiej
2014-11-11 17:44:26 Autor: kr
---.centertel.pl
Czym szybciej przywrocicie model sprzed 2008 r. tym bedzie lepiej.
2014-11-11 18:26:04 Autor: Pasazerka KD
---.solidonetworks.com
Jestem pasażerką Kolei Dolnośląskich codziennie dojeżdżam z Dzierżoniowa do pracy. W dniu 04.11.2014 r. przypadkowo z racji swojej pracy, byłam przed Urzędem Marszałkowskim we Wrocławiu w czasie trwania pikiety pracowników Przewozów Regionalnych w obronie swoich miejsc pracy. Bardzo się zdziwiłam, że obok Pana Marszałka zobaczyłam maszynistę, którego tydzień może dwa tygodnie wcześniej widziałam jak prowadzi pociąg Kolei Dolnośląskich jako maszynista. W rozmowach z uczestnikami pikiety dowiedziałam się, że jest to przewodniczący Z Z M pracujący jako maszynista w I C. i dorabiający w K D. Zastanówcie się jak on może reprezentować interesy pracowników Przewozów Regionalnych skoro działa na ich niekorzyść zabierając im pracę poprzez pracę dla Kolej Dolnośląskich. I co tu mówić o wypożyczaniu sprzętu?
2014-11-11 21:08:50 Autor: victea
---.olsztyn.vectranet.pl
Czy redaktor rozumie o czym pisze? Co ma do umów PSC z województwami 51% udziałów? Strona umowy są Zarządy województw a nie ich udziały w spółce PR.
2014-11-12 10:51:22 Autor: Arek123
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pasażerko KD, zdaje się, że we Wrocławiu to ZZM nie ma żadnego związku... Coś musiało się pani źle wydawać.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5