Oferta ZUE została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu w formule zaprojektuj i buduj na modernizację fragmentu linii E30 Kościelniki – Podłęże.
Przetarg dotyczył opracowania dokumentacji projektowej i wykonania robót budowlano-montażowych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Prace na linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże na odcinku Kościelniki – Podłęże” realizowanym w ramach projektu „Prace na linii E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej.”
ZUE informowało o złożeniu oferty z najniższą ceną w przedmiotowym postępowaniu przetargowym, o czym pisaliśmy
TUTAJ. Wartość brutto złożonej przez ZUE oferty wynosi 35,8 mln zł. Termin realizacji zadania to 540 dni od daty rozpoczęcia.
Pozostałe oferty w przetargu złożyły spółki: Intop, Torpol, Track Tec, Colas Rail, Trakcja PRKiI, PORR, OHL, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury, NDI, Strabag, Viyas y Construccionest, Transkol, Svietelsky i Balzola.
Linia kolejowa nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże to tzw. duża obwodnica Krakowa. Stanowi ona alternatywne połączenie linii nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny i linii nr 8 Warszawa – Kraków z linią nr 91 Kraków – Medyka, umożliwiając też dojazd do stacji towarowej Kraków Nowa Huta. Mimo że jest linią znaczenia państwowego, przez kilka lat była zamknięta dla ruchu (częściowo wskutek powodzi). Ponowne otwarcie dla ruchu odcinka linii nastąpiło w 2012 r. Jeżdżą tędy pociągi towarowe, ale obwodnica będzie wykorzystywana podczas Światowych Dni Młodzieży.