NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ZUE nie zaskarży decyzji PLK w sprawie krakowskiego przetargu

| Martyn Janduła 23.05.2017 473

ZUE nie zaskarży decyzji PLK w sprawie krakowskiego przetargu
Stacja Kolejowa w SkawinieFot. Grager
PKP PLK rozstrzygnęła przetarg na modernizację linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. Wydawało się, że to firma ZUE jest bliska zwycięstwa. Zamawiający dokonał jednak innego wyboru, odrzucając pięć firm z przetargu z powodu „rażąco niskiej ceny”.
Aż 7 firm i konsorcjów starało się o pozyskanie kontraktu na modernizację linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. PKP Polskie Linie Kolejowe oceniły ich oferty pod kątem ceny, która stanowiła 60-procentowe kryterium oceny, współczynnika zatrudnienia pracowników w oparciu o umowę o pracę – 30% oraz okresu gwarancji – 10%. Wszystkie firmy złożyły analogiczne oferty w odniesieniu do kryteriów pozacenowych – 90% zatrudnienia personelu w oparciu o umowę o pracę i 72 miesiące gwarancji. Oznacza to, że o wyborze oferty miała zadecydować cena.

Wszystkie złożone oferty mieściły się w założonym przez zamawiającego budżecie, wydawało się zatem, że postępowanie wygra krakowska firma ZUE, która zaoferowała wykonanie prac za 191,8 mln zł. Więcej o założeniach przetargu piszemy tutaj. Jednak ani ona, ani kolejne pod względem ceny oferty nie były brane pod uwagę. Po otwarciu ofert PLK wykluczyła bowiem aż pięciu wykonawców. Powodem była m.in. rażąco niska cena. Dokładnie wyjaśniamy tę sytuację tutaj. Kontrakt otrzymał Swietelsky Rail Polska z ceną 215,5 mln zł.

Decyzją zaskoczone jest ZUE, które w tej sprawie wydało giełdowy komunikat. Zarząd spółki poinformował, jak zamierza postąpić w tej sprawie. – Na podstawie dokonanych analiz, pomimo iż nie podzielamy stanowiska zamawiającego, podjęliśmy decyzję o niepodejmowaniu dalszych kroków prawnych ukierunkowanych na zaskarżenie decyzji PKP Polskich Linii Kolejowych w zakresie odrzucenia oferty spółki w przetargu – czytamy w obwieszczeniu. ZUE uzasadnia swoją decyzję racjonalnością gospodarczą oraz analizami logistyczno-kosztowymi już złożonych przez spółkę najlepszych ofert w innych postępowaniach przetargowych.

Jednocześnie ZUE podaje, że do chwili obecnej udało się firmie uzyskać portfel zamówień o łącznej wartości ok. 948 mln zł. Zdaniem spółki, po analizie przetargów, w których złożyła najkorzystniejsze oferty (samodzielnie lub w konsorcjum), portfel zamówień może wzrosnąć do ok. 2,19 mld zł. Przewidywana wartość wynagrodzenia wyniesie wówczas ok. 1,24 mld zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (648)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (648)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5