NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

ZUE nie zaskarży decyzji PLK w sprawie krakowskiego przetargu

| Martyn Janduła 23.05.2017 421

ZUE nie zaskarży decyzji PLK w sprawie krakowskiego przetargu
Stacja Kolejowa w SkawinieFot. Grager
PKP PLK rozstrzygnęła przetarg na modernizację linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. Wydawało się, że to firma ZUE jest bliska zwycięstwa. Zamawiający dokonał jednak innego wyboru, odrzucając pięć firm z przetargu z powodu „rażąco niskiej ceny”.
Aż 7 firm i konsorcjów starało się o pozyskanie kontraktu na modernizację linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. PKP Polskie Linie Kolejowe oceniły ich oferty pod kątem ceny, która stanowiła 60-procentowe kryterium oceny, współczynnika zatrudnienia pracowników w oparciu o umowę o pracę – 30% oraz okresu gwarancji – 10%. Wszystkie firmy złożyły analogiczne oferty w odniesieniu do kryteriów pozacenowych – 90% zatrudnienia personelu w oparciu o umowę o pracę i 72 miesiące gwarancji. Oznacza to, że o wyborze oferty miała zadecydować cena.

Wszystkie złożone oferty mieściły się w założonym przez zamawiającego budżecie, wydawało się zatem, że postępowanie wygra krakowska firma ZUE, która zaoferowała wykonanie prac za 191,8 mln zł. Więcej o założeniach przetargu piszemy tutaj. Jednak ani ona, ani kolejne pod względem ceny oferty nie były brane pod uwagę. Po otwarciu ofert PLK wykluczyła bowiem aż pięciu wykonawców. Powodem była m.in. rażąco niska cena. Dokładnie wyjaśniamy tę sytuację tutaj. Kontrakt otrzymał Swietelsky Rail Polska z ceną 215,5 mln zł.

Decyzją zaskoczone jest ZUE, które w tej sprawie wydało giełdowy komunikat. Zarząd spółki poinformował, jak zamierza postąpić w tej sprawie. – Na podstawie dokonanych analiz, pomimo iż nie podzielamy stanowiska zamawiającego, podjęliśmy decyzję o niepodejmowaniu dalszych kroków prawnych ukierunkowanych na zaskarżenie decyzji PKP Polskich Linii Kolejowych w zakresie odrzucenia oferty spółki w przetargu – czytamy w obwieszczeniu. ZUE uzasadnia swoją decyzję racjonalnością gospodarczą oraz analizami logistyczno-kosztowymi już złożonych przez spółkę najlepszych ofert w innych postępowaniach przetargowych.

Jednocześnie ZUE podaje, że do chwili obecnej udało się firmie uzyskać portfel zamówień o łącznej wartości ok. 948 mln zł. Zdaniem spółki, po analizie przetargów, w których złożyła najkorzystniejsze oferty (samodzielnie lub w konsorcjum), portfel zamówień może wzrosnąć do ok. 2,19 mld zł. Przewidywana wartość wynagrodzenia wyniesie wówczas ok. 1,24 mld zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (618)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (618)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5