Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

ZTM Warszawa wprowadza nową taryfę i nowe bilety

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-06-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ZTM Warszawa, 15 czerwca 2011

Podziel się ze znajomymi:

16 sierpnia 2011 roku ZTM Warszawa wprowadza nową taryfę biletową wraz z nowymi wzorami biletów. Zmienią się ceny wszystkich rodzajów biletów (oprócz Biletu Seniora). Zostaną wycofane najmniej popularne bilety. Zarząd Transportu Miejskiego przygotował kampanię, aby dotrzeć z informacjami o zmianach do jak najliczniejszej grupy pasażerów. Pierwsza „odsłona” akcji rozpoczęła się 15 czerwca i potrwa do 15 lipca.

Informacje taryfowe pojawią się w tym terminie wszędzie tam, gdzie są pasażerowie korzystający z komunikacji, organizowanej przez ZTM.

Plakaty informujące o zmianach cen biletów zostaną umieszczone na szybach wewnątrz pojazdów komunikacji miejskiej oraz w ramkach w autobusach i tramwajach. Ponad 8 tysięcy plakatów zostanie umieszczonych w taborze aż do 15 września.

O zmianie taryfy będzie się można dowiedzieć ze spotów informacyjnych - na ekranach LCD w autobusach, na monitorach w wagonach metra, na ekranach znajdujących się na stacjach metra. Spoty będą emitowane od 15 czerwca.

Informacje o nowej taryfie będą także pojawiały się na wyświetlaczach LED w pociągach SKM.

Plakaty informacyjne będą umieszczane stopniowo w 70 wiatach przystankowych, stojących m.in. przy: rondach Wiatraczna, Waszyngtona, ONZ, Starzyńskiego oraz przy dworcach kolejowych – Zachodnim, Centralnym, Gdańskim.

Oczywiście, pełna informacja o zmianach cen biletów będzie dostępna w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.

Informacje będą również dostępne dla pasażerów spoza Warszawy, którzy mieszkają w gminach „obsługiwanych komunikacyjnie” przez ZTM, w tym objętych Wspólnym Biletem ZTM-KM-WKD. W urzędach podwarszawskich miast i gmin będą umieszczane sukcesywnie – od 15 czerwca – plakaty informacyjne. Plakaty zostaną umieszczone na stacjach i peronach KM i WKD oraz na stronach internetowych przewoźników kolejowych.

Bannery na stronach internetowych umieszczą też przewoźnicy autobusowi (MZA, ITS, Mobilis i PKS Grodzisk Mazowiecki), Tramwaje Warszawskie, Metro Warszawskie i Szybka Kolej Miejska.

Z informacjami o nowej taryfie ZTM będzie chciał dotrzeć do pasażerów również za pośrednictwem mediów. Na antenie TVP Warszawa będą emitowane spoty informacyjne. Na stronach internetowych portali informacyjnych: zw.com.pl, tvnwarszawa.pl i mmwarszawa.pl pojawią się bannery.

Wraz z nową taryfą wprowadzone zostaną nowe wzory biletów. Białe kartoniki z kolorowymi kwadracikami, które pasażerowie kasowali od czerwca 2008 roku zostaną zastąpione przez bilety w jednolitej kolorystyce. Co ważne, każdy rodzaj biletu będzie innego koloru, co ułatwi ich jednoznaczną identyfikację. Dla przykładu: bilet jednorazowy ważny tylko w I strefie będzie czerwony, bilet 20-minutowy – zielony, dobowy – błękitny, 3-dniowy – fioletowy. Nie będzie również problemów z odróżnieniem „na pierwszy rzut oka” biletów normalnych i ulgowych. Bilety normalne będą jednolitymi, kolorowymi kartonikami, a ulgowe z niewielkim, białym paskiem z lewej strony. Warto podkreślić, że na biletach papierowych – po raz pierwszy – pojawią się również informacje w języku angielskim.

Nie zmieni się wzór biletów sprzedawanych w biletomatach. Będą się różniły tylko cenami.

Przy okazji wprowadzania nowych cen i nowych wzorów biletów, zmieni się także logotyp ZTM. Charakterystyczny, lekko pochylony w prawo czworokąt z czerwonymi literami „Z” i „M” oraz żółtą literą „T”, po 20 latach, odchodzi do lamusa.

Nowy znak jest prostszy. Zarówno pod względem kształtu, jak i kolorystyki. Dzięki temu będzie łatwiej rozpoznawalny z większej odległości. A dzięki prostocie będzie w stanie oprzeć się upływowi czasu i zmieniającym się trendom „dizajnerskim”.

Warto podkreślić, że nowe logo zostało zbudowane zgodnie z obowiązującymi w grafice żelaznymi zasadami:

  • znak powinien być jak najprostszy
  • powinien składać się z jak najmniejszej liczby kolorów
  • powinien mieć proporcjonalny kształt – np. kwadrat czy koło
  • powinien dać się przedstawić również w wersji jednokolorowej
  • powinien być łatwy do zapamiętania, tak by osoba, która widzi go po raz pierwszy mogła odtworzyć go (przynajmniej schematycznie) w czasie krótszym niż 30 sekund.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Zintegrowany transport

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Redakcja/inf. pras. 22 czerwca 2023

Strzegowska (ZTM Warszawa): 99% młodzieży to nasi przyszli pasażerowie

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa podsumowuje 2022 r. Udział biletów wzrósł do 30%

Zintegrowany transport

Warszawa podsumowuje rok w komunikacji

Zintegrowany transport

Warszawa podsumowuje rok w komunikacji

Redakcja/inf. pras. 02 stycznia 2023

Warszawa: Brakuje kierowców. Powrót komunikacji z wakacji w etapach

Zintegrowany transport

Warszawa: Wracają strefy wydzielone w autobusach i tramwajach

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Zintegrowany transport

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Redakcja/inf. pras. 22 czerwca 2023

Strzegowska (ZTM Warszawa): 99% młodzieży to nasi przyszli pasażerowie

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa podsumowuje 2022 r. Udział biletów wzrósł do 30%

Zintegrowany transport

Warszawa podsumowuje rok w komunikacji

Zintegrowany transport

Warszawa podsumowuje rok w komunikacji

Redakcja/inf. pras. 02 stycznia 2023

Warszawa: Brakuje kierowców. Powrót komunikacji z wakacji w etapach

Zintegrowany transport

Warszawa: Wracają strefy wydzielone w autobusach i tramwajach

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5