Miasto przejęło 5 sierpnia br. od Zarządu Transportu Miejskiego infolinię o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. – To wdrożenie kolejnego etapu projektu związanego z utworzeniem jednego, wspólnego dla Warszawy Centrum Kontaktu dla Mieszkańców – mówi Konrad Klimczak z Biura Prasowego Urzędu Miasta.
Ratusz zaczyna powoli wygaszać dotychczasowe numery miejskich infolinii na rzecz jednego telefonu. Ma to usprawnić i uprościć kontakty mieszkańców z administracją miejską. – W jednym miejscu, za pośrednictwem kilku kanałów komunikacji – przede wszystkim wspólnego dla urzędu miasta, urzędów dzielnic i innych jednostek miejskich jednego telefonu oraz portalu samoobsługowego – Warszawiacy, stołeczni przedsiębiorcy oraz turyści będą mogli zgłosić interwencje lub uzyskać potrzebne informacje. W praktyce oznacza, to że mieszkańcy chcąc załatwić swoją sprawę nie będą musieli dzwonić w kilka miejsc do urzędu – zachwala Konrad Klimczak z Biura Prasowego Urzędu Miasta. Oprócz telefonu, dostępne będą: portal internetowy, poczta elektroniczna, sms, faks i chat – wszystko 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Ratusz zwraca uwagę, że podobne rozwiązania funkcjonują w Nowym Jorku, Batlimore czy niewielkiej Indiji (Serbia). Wdrażane są też w Berlinie, Łodzi, Wrocławiu, Gdańsku czy Szczecinie.
Przedstawiciele miasta zapewniają, że na tym połączeniu nie ucierpi jakość informacji. – Osoby, które dotychczas pracowały na infolinii ZTM nadal pracują. Ich wiedza i doświadczenie będą wykorzystane nie tylko w kontekście obsługi telefonicznej, ale także w budowaniu systemowej bazy wiedzy oraz w szkoleniach dla pozostałych konsultantów – wyjaśnia Klimczak.