W numerze 5/2012 miesięcznika "Rynek Kolejowy" ukazał się felieton pt. "Dyktat imperium" prof. Wojciecha Paprockiego. Zarzuca on w nim władzom Warszawy brak odpowiedniej promocji połączenia kolejowego do Lotniska Chopina. Rzecznik ZTM Igor Krajnow polemizuje z tą opinią.
- Linia kolejowa prowadząca do lotniska nie zdążyła jeszcze pozyskać akceptacji społecznej w stolicy. Po pierwsze, krytykowane w mediach wieloletnie opóźnienie uruchomienia tej linii wykształciło negatywne nastawienie do tego rozwiązania. Po drugie, wprowadzając połączenie kolejowe nie zadbano, aby rozkład jazdy był atrakcyjny pod względem długości trwania podróży z centrum na lotnisko. Po trzecie, po uruchomieniu połączenia nie zadbano o odpowiednią akcję promującą tę ofertę. Po czwarte, nie wykreowano pozytywnej opinii o linii, która nie przebiega po prostej, tak jak oś ulicy Żwirki i Wigury, ale obsługuje po drodze nową biurową dzielnicę na Służewcu Przemysłowym. Z pewnym oporem jednak do podróży pociągiem przekonało się wiele osób dojeżdżających codziennie do pracy i wracających do Śródmieścia - pisał profesor Paprocki. Cały felieton można przeczytać tutaj.
W najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy" opublikujemy odpowiedź na ten felieton, autorstwa rzecznika warszawskiego ZTM Igora Krajnowa. - ZTM w ścisłej współpracy z Szybką Koleją Miejską i Kolejami Mazowieckimi przygotował zarówno kampanię informacyjno-promocyjną pokazującą nową możliwość poruszania się pomiędzy lotniskiem a centrum oraz zachęcającą do korzystania z kolei, jak i podjął działania związane z oznakowaniem, które miały na celu poinformowanie pasażerów, jak dotrzeć z hali przylotów lotniska do stacji kolejowej - pisze rzecznik ZTM.
- Kampania informacyjno-promocyjna trwała od 18 maja do 2 lipca. W jej trakcie można było zobaczyć np. plakaty w wiatach i na słupkach przystankowych na trasie autobusu linii 175 oraz w obrębie portu lotniczego, plakaty w autobusach obsługujących linie lotniskowe (148, 175, 188, 331 i N32) oraz w innych pojazdach komunikacji miejskiej. Były również plakaty w gablotach na stacjach metra, w pociągach SKM i KM, na dworcach i peronach na linii od Dworca Wschodniego do lotniska im. Chopina. Na stacjach umieszczone zostały również informacje o wzajemnym honorowaniu biletów przez SKM i KM - pisze Igor Krajnow.
Cały tekst ukaże się w najbliższym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy"