Prawdopodobnie to ZNTK Mińsk Mazowiecki wykona prace modernizacyjne i naprawę poziomu P4 czterech EN57AKM. Po remoncie elektryczne zespoły trakcyjne będą w pełni współpracować z EN57, które ten sam ZNTK zmodernizował dla trójmiejskiej SKM-ki w 2014 roku.
Jak można się było spodziewać, w przetargu wystartowały dwie firmy, którym modernizacja EN57 nie jest obca: ZNTK Mińsk Mazowiecki i nowosądecki Newag. Pierwszy producent zaoferował za przebudowę i remont czterech EN57 14 735 400 zł brutto, drugi 22 238 400 zł brutto. Kryterium wyboru oferty stanowi w 80% cena, a w 20% termin wykonania. Należy się więc spodziewać wyboru oferty mińskiego zakładu.
Oprócz wymiany zużytych podzespołów, takich jak zestawy kołowe, wykonawca zdemontuje elektryczne silniki z rozruchem impulsowym i zamontuje w ich miejsce silniki asynchroniczne, wymianie będą podlegać także przekładnie. Wymienione zostaną sprzęgi, przebudowany zostanie układ hamulcowy. Także wnętrze, w którym znajdzie się automat biletowy, będzie podobne do zmodernizowanych pociągów, które SKM otrzymała od ZNTK Mińsk Mazowiecki dwa lata temu.
Więcej informacji na temat zakresu prac przy czterech trójmiejskich EN57 znajdziesz
TUTAJ.