KZA Kraków i Colas Rail złożyły najtańsze oferty w przetargu na modernizację odcinka Łuków – Parczew linii nr 30 Lublin Północny – Łuków. 
Po modernizacji powstanie linia objazdowa dla zaplanowanego do modernizacji odcinka linii nr 7. Po wykonanych pracach pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z prędkością do 120 km/h. Więcej o tej inwestycji piszemy na Rynku Kolejowym 
TUTAJ.
Przetarg został podzielony na dwa zadania. Zadanie pierwsze obejmuje wykonanie projektu i zabudowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji. Oferty w tym zamówieniu złożyły 3 spółki.
1.	KZA Kraków – 21,2 mln zł
2.	Kombud, wartość oferty – 21,6 mln zł brutto
3.	Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego – 26,3 mln zł 
Zadanie drugie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w branży torowej, drogowej, obiektów inżynieryjnych i robót okołotorowych. W tym zamówieniu złożono 9 ofert.
1.	Colas Rail Polska SA 22,1 mln zł
2.	Konsorcjum Track Tec, Infrakol, Intop – 22,6 mln zł
3.	Torpol 23,3 mln zł 
4.	Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej – 22,5 mln zł
5.	OHL – 23,8 mln zł
6.	Trakcja – 24,6,9 mln zł
7.	Konsorcjum Vias y Construcciones i Electren – 25 mln zł
8.	Konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman – 29 mln zł
9.	Transkol – 33,2 mln zł
Niezależnie od zaplanowanej na przyszły rok inwestycji, w najbliższych latach w ramach lubelskiego Regionalnego Programu Operacyjnego mają być wykonane prace infrastrukturalne między Lubartowem a Parczewem. 
W poprzednich latach w ramach prac utrzymaniowych poprawiono stan techniczny odcinka Parczew – Lubartów, np. poprzez naprawę obiektów mostowych oraz wymianę podkładów kolejowych. Powstały również tymczasowe perony. Prace te poprzedziły uruchomienie połączeń pasażerskich na odcinku Parczew Kolejowa – Lubartów – Lublin.