Pisaliśmy dziś o zmodernizowanych pociągach dla województwa łódzkiego. Składy te są modernizowane przez ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. Mińska firma dostarczy tym razem produkt w ręce odbiorcy samorządowego, który szczególną wagę przywiązuje do wygody i komfortu jazdy pasażera.
Pierwszy skład opuści hale ZNTK i wjedzie na łódzkie tory najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu. Praca nad ezetami została wykonana w ciągu 4 miesięcy, a jej zakres odzwierciedla w pełni wymogi zamawiającego. Jest to pierwsze w skali kraju tak gruntowne i tak daleko idące przedsięwzięcie modernizacyjne, bowiem nowe składy są wyposażone we wszystkie urządzenia i elementy, których można zażyczyc sobie w całkowicie nowym pociągu.
I tak: zastaniemy w nich gniazdka napięciowe, do których pasażerowie moga podłączyć laptopa lub notebooka, rolety w oknach, klimatyzacja całości przestrzeni pasażerskiej, monitoring, toalety w obiegu zamkniętym, możliwość przewozu rowerów w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu czy podświetlenie szyb międzywagonowych diodami LED. Na uwagę zasługuje też przystosowanie pociągu do użytkowania przez osoby niepełnosprawne.
Składy posiadają silniki asynchroniczne LK-450 X6 wraz z nowoczesnym falownikowym układem napędowym, co pozwala na zwiększenie przyspieszenia z "tradycyjnej prędkości" 0.5 do 1 m/s^2. Prędkość maksymalna to 120 km/h.
Pociągom nadano także nowy, atrakcyjniejszy wizualnie wygląd, przede wszystkim aerodynamiczne czoło o unikatowym kształcie. Kolorystyka została określona przez zamawiającego.
Zakres tej modernizacji dokonany w tak krótkim czasie wyraźnie wskazuje, że ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. ma wiarygodne przesłanki, aby się stać trwałym liderem na rynku modernizacji taboru szynowego w kraju - podaje producent.