NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jak zmieni się rozkład jazdy Kolei Małopolskich?

| inf. pras. 13.12.2019 2,6k

Jak zmieni się rozkład jazdy Kolei Małopolskich?
Fot. Biuro Prasowe UMWM
W niedzielę, 15 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów. Wprowadzane zmiany wynikają nie tylko z prowadzonych robót torowych, ale również z modyfikacji oferty przewozowej na kolejny rok przez przewoźników i organizatorów przewozów.
Nowy rozkład jazdy pociągów Kolei Małopolskich obowiązujący od 15 grudnia pozostanie bez większych zmian zarówno pod względem obsługiwanych tras, jak również liczby uruchamianych pociągów. Przewozy będą realizowane na tych samych liniach komunikacyjnych co w trakcie mijającego roku:

- Kraków Lotnisko – Kraków Główny – Wieliczka Rynek Kopalnia
- Kraków Główny – Miechów – Sędziszów
- Kraków Główny – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica-Zdrój
- Kraków Główny – Jasło
- Kraków Główny – Zakopane
- Muszyna – Poprad-Tatry

Zimowe kursy do Popradu oraz do Zakopanego


Nowością w rozkładzie jazdy 2019/20 będą zimowe kursy Muszyna-Poprad-Tatry uruchamiane wspólnie z Kolejami Słowackimi w weekendy od 28 grudnia do 23 lutego. Po raz kolejny powrócą na sezon zimowy cieszące się dużą popularnością przyspieszone pociągi w relacji Kraków – Zakopane, które pozwolą na komfortowy dojazd do stolicy Tatr, zarówno w okresie świąteczno-noworocznym, jak również podczas ferii zimowych. Z myślą o osobach bawiących się na plenerowej zabawie sylwestrowej uruchomione zostanie również dodatkowe nocne połączenie powrotne do Krakowa.

Od marca większa częstotliwość pociągów na lotnisko

Zgodnie z zapewnieniami zarządcy infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe, od połowy marca 2020 r. powinna wrócić 30-minutowa częstotliwość pociągów do stacji Kraków Lotnisko. W kolejnych miesiącach z kolei planowane jest częściowa poprawa oferty na trasie z Wieliczki do Krakowa poprzez wprowadzenie dodatkowych kursów pociągów w relacji Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Płaszów – Kraków Olsza w miejsce dotychczasowej zastępczej komunikacji autobusowej.

Do czasu zakończenia prac torowych, które umożliwią uruchomienie powyższych pociągów, kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa w formie zbliżonej do dotychczasowej ze zwiększoną liczbą kursów na odcinku Wieliczka – Kraków. Jednocześnie ze względu na znaczące różnice w czasie przejazdu autobusów w ciągu tygodnia urealniono ich rozkład jazdy wariantując go odpowiednio na dni robocze i weekendy.

Kontynuacja przerwy w ruchu na odcinku: Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów - Podłęże

Od 16 do 20 grudnia 2020 r. oraz od 7 stycznia do 14 marca 2020 r. w dni robocze kontynuowane będą prace budowlane wymuszające wprowadzenie przez zarządcę infrastruktury przerwy w ruchu pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem w godzinach 9.45-14.20. Podobnie jak w poprzednich rozkładach jazdy zmiany w kursowaniu dotyczyć będą pociągów SKA1 i SKA3. W przypadku połączeń SKA1 oznaczać to będzie zastąpienie kursów pociągów honorowaniem biletów w autobusach i tramwajach uruchamianych przez Miasto Kraków. Z kolei jeśli chodzi o połączenia SKA3 to na odcinku Podłęże – Kraków Główny będą one w tych godzinach obsługiwane zastępczą komunikacją autobusową zapewniającą dojazd do wszystkich stacji i przystanków pośrednich na odcinku objętym wstrzymaniem ruchu pociągów.

Ze względu na kolejne fazy przebudowy stacji Kraków Główny oraz Kraków Płaszów i związaną z tym ograniczoną dostępność krawędzi peronowych, zmianie ulegnie trasa niektórych pociągów SKA3:

- 4 kursy na odcinku Kraków Główny – Podłęże będą kursować drogą okrężną przez Kraków Nową Hutę z pominięciem stacji i przystanków na tym odcinku. Przejazd trasą okrężną nie wpłynie negatywnie na łączny czas trwania podróży i poprawi punktualność kursów, ze względu na ominięcie newralgicznego odcinka Kraków Płaszów – Podłęże,
- 1 kurs skończy bieg na stacji Kraków Olsza. Dojazd do i ze stacji Kraków Główny możliwy będzie dzięki honorowaniu biletów w pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie.

– Koleje Małopolskie od lat cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród mieszkańców regionu, a także wśród turystów tak licznie odwiedzających Małopolskę, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby pasażerowie korzystający z usług wojewódzkiego przewoźnika mogli szybko, bezpiecznie i komfortowo podróżować po naszym regionie –  powiedział wicemarszałek Łukasz Smółka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolska (192)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolska (192)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5