Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zielona Góra: Radni planują odbudowę peronu III, a PKP PLK o planach nic nie wie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zielona Góra: Radni planują odbudowę peronu III, a PKP PLK o planach nic nie wie
Dawniej z peronu trzeciego na dworcu w Zielonej Górze odjeżdżały pociągi w kierunku Nowej Soli i Głogowa. Obecnie jest on nieczynny. To jednak może się zmienić - pojawiły się pomysły dotyczące uruchomienia trzeciego peronu. Zmiany w projekcie są wciąż możliwe.

Obecniew w Zielonej Górze funkcjonują dwa perony - pierwszy i drugi. Do peronu drugiego  prowadzi niedługi tunel. W ciągu doby ruch pociągów nie jest duży, łącznie około 60 pociągów. Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, może się on jednak zwiększyć, w przyszłości zakończone będą trzy duże kolejowe inwestycje: budowa łącznicy Pomorsko-Przylep, rewitalizacja linii Czerwieńsk-Zbąszynek oraz modernizacja Odrzanki. W dodatku w ramach Szybkiej Kolei Miejskiej Lubuskiego Trójmiasta w ciągu dnia jeździć będzie dodatkowo 18 par pociągów. Pojawią się dodatkowe połączenia do Wrocławia, Poznania i Szczecina. W takiej sytuacji peron trzeci może okazać się niezbędny. Peron wymaga jednak przebudowy. Dodatkowo powstał projekt budowy tunelu, który prowadziłby  z peronu na drugą stronę, pod hale Zastalu i przychodnie. W takim wypadku niepotrzebna byłaby już budowa kładki.

W tej sprawie radny miasta, Kazimierz Łatwiński przygotował apel, który ma trafić do ministra transportu i infrastruktury, marszałka lubuskiego oraz do PKP PLK. Pozostali radni oraz prezydent Janusz Kubicki pomysł wspierają. Popiera go także Ryszard Szcząchor, który jest właścicielem Aldemedu. Zgłosił on projekt budowy osobnego przejścia podziemnego z peronu w ramach budżetu obywatelskiego. Projekt nie zdobył jednak poparcia urzędników.

„Łatwiński liczy, że peron trzeci powstanie już w 2013 roku, kiedy PKP zacznie planowaną przebudowę stacji. Peron byłby równoległy do istniejących dwóch. Wystarczyłoby przedłużyć tunel i wybudować długą wysepkę aż do wysokości dworca PKS. - Przejście podziemne można pociągnąć nawet dalej, na teren fabryczny Zastalu i przychodni Aldemed”- wyjaśnia „Gazeta Wyborcza”.

Pomysł nie dotarł jednak do PKP PLK. Spółka ma już plany dotyczące modernizacji stacji w Zielonej Górze. W 2013 roku wyremontuje perony i przebuduje tory. Przejście podziemne zostanie dostoswane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dodatkowo zamontowane będą windy. PKP PLK nie odrzuca jednak  projektu dotyczącego peronu trzeciego. Zmiany w projekcie przebudowy są nadal możliwe.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Fotorelacje

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Michał Szymajda 27 grudnia 2018

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Infrastruktura

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Roman Czubiński 23 lipca 2018

Powstanie drugi peron na stacji Opoczno Południe. PKP PLK wybiera ofertę Porr

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Paweł Rydzyński 17 sierpnia 2016

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

Infrastruktura

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

jm, Rynek Kolejowy 26 października 2015

Jedenaście nowych peronów we Wrocławiu

Infrastruktura

Zobacz również:

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Fotorelacje

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Michał Szymajda 27 grudnia 2018

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Infrastruktura

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Roman Czubiński 23 lipca 2018

Powstanie drugi peron na stacji Opoczno Południe. PKP PLK wybiera ofertę Porr

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Paweł Rydzyński 17 sierpnia 2016

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

Infrastruktura

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

jm, Rynek Kolejowy 26 października 2015

Jedenaście nowych peronów we Wrocławiu

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5