NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zielona Góra – Berlin: Niemcy nie chcą połączenia

| Kasper Fiszer 01.12.2016 508

Zielona Góra – Berlin: Niemcy nie chcą połączenia
Niemiecki pociąg na stacji Zielona Górafot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0
Strona niemiecka nie jest zainteresowana dalszym utrzymywaniem połączenia Zielona Góra – Berlin. Lubuski samorząd do tej pory nie otrzymał jednoznacznej deklaracji w sprawie przyszłości pociągu, więc nie został on uwzględniony w nowym rozkładzie jazdy. Pasażerowie będą musieli znów przesiadać się we Frankfurcie nad Odrą.
Tylko do końca obecnego rozkładu jazdy funkcjonować będzie bezpośrednie połączenie Zielonej Góry z Berlinem. Jedna para kursów pozwalająca dojechać bez przesiadki do stolicy Niemiec wprowadzona została do rozkładu jazdy w kwietniu. Z udogodnienia mieszkańcy województwa lubuskiego mogli więc korzystać jedynie przez kilka miesięcy.

Do tej pory nie ma oficjalnego stanowiska Brandenburgii

– W nowym rozkładzie jazdy pociągów obowiązującym od 11 grudnia tego roku pociągi w relacji Zielona Góra – Berlin – Zielona Góra nie są uwzględnione – potwierdza Andrzej Grussy, inspektor ds. bezpieczeństwa i jakości przewozów lubuskiego oddziału Przewozów Regionalnych. Polski przewoźnik podkreśla jednak, że stara się o utrzymanie bezpośrednich kursów. – Na chwilę obecną strona niemiecka nie potwierdziła realizacji złożonego przez nas zamówienia na te połączenia – dodaje.

– Do chwili obecnej nie otrzymaliśmy ostatecznego stanowiska w kwestii utrzymania dofinansowania tych pociągów ani ze strony landu Brandenburgia, ani organizatora transportu publicznego, tj. Związku Komunikacyjnego Berlin-Brandenburgia – uzupełnia Piotr Tykwiński, wicedyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego. Przedstawiciel samorządu podkreśla, że strona polska nie ma wpływu na dotacje przekazywane przewoźnikom przez organizatora niemieckiego. Dodaje też, że z pewnością po stronie polskiej oferta zostanie utrzymana na dotychczasowym poziomie.

Współpraca i przyjaźń, których nie udało się polepszyć?

– W przypadku rezygnacji z uruchomienia pociągów na odcinku Frankfurt (Oder) – Berlin-Lichtenberg podróżni będą mieli możliwość dogodnego dojazdu do i ze stolicy Niemiec z przesiadką we Frankfurcie – mówi Piotr Tykwiński. – Takie rozwiązanie ma miejsce obecnie dla popołudniowej pary pociągów na tej samej trasie – przypomina. Dotychczas UMWL starał się jednak mocno, by mieszkańcom obu największych miast regionu zapewnić możliwość dotarcia do Berlina bez konieczności przesiadania się.

– Ten pociąg wzmocni polsko-niemiecką współpracę i przyjaźń, które budujemy od wielu lat i nieustannie staramy się polepszać – mówiła o likwidowanym właśnie połączeniu członek zarządu województwa lubuskiego Alicja Makarska w dniu jego otwarcia. Chaos informacyjny i brak jednozacznego stanowiska ze strony niemieckiej każą jednak wątpić, czy ambitne zadanie stawiane jednej parze kursów udało się zrealizować. Współpraca nie przetrwała bowiem nawet roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5