Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ze stolicy nad morze po torach równych jak stół

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
09-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ze stolicy nad morze po torach równych jak stół
fot. Iwona Zyblewska/PKP PLK
Dla utrzymania sprawnych i bezpiecznych podróży pociągiem między Warszawą a Trójmiastem wykonamy regulację torów między Nasielskiem a Działdowem. Prace zostaną zrealizowane ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych SA, a ich zakończenie jest planowane w grudniu br.

Trasa łącząca stolicę z Trójmiastem to jedna z najważniejszych linii kolejowych w kraju, na której najszybsze pociągi pasażerskie jeżdżą z prędkością do 200 km/h (choć obecnie, na czas wdrażania nowej centrali GSM-R, prędkość jest obniżona do 160 km/h; związane z tym prace zakończą się w czerwcu). To najkrótsze połączenie między Warszawą a Gdańskiem i Gdynią. Tylko między Nasielskiem a Działdowem, na odcinku, gdzie zaplanowano roboty torowe, w ciągu doby przejeżdża ponad 120 pociągów w obu kierunkach.

Zakres prac będzie obejmował podbicie torów o łącznej długości ponad 150 km zespołem do regulacji torów tzw. DPUS, złożonym z trzech maszyn – podbijarki, dynamicznego stabilizatora toru oraz zgarniarki tłucznia. Prace będą prowadzone na torze nr 1 i 2, na blisko 80-kilometrowym odcinku między Nasielskiem a Działdowem. Obejmą także podbicie 53 rozjazdów, uzupełnienie 5500 ton tłucznia oraz wymianę wyeksploatowanych elementów 8 rozjazdów na stacjach Iłowo, Mława i Konopki.

– Prowadzenie prac utrzymaniowych na wcześniej zmodernizowanych liniach kolejowych pozwala na zagwarantowanie dobrych parametrów infrastruktury na kolejne lata oraz zapewnienie sprawnego i bezpiecznego ruchu pociągów. Realizacja prac na linii nr 9 ma na celu poprawę stanu technicznego nawierzchni, wyeliminowanie zagrożenia wprowadzenia ograniczeń prędkości oraz poprawę bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego – mówi dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Olsztynie Krzysztof Wałdowski.

Rozpoczęcie i zakończenie prac w ramach zadania pn. „Podbicie toru nr 1 i 2 zespołem DPUS linii nr 9 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny na odcinku Nasielsk – Działdowo” jest planowane w terminie od czerwca do grudnia bieżącego roku. Między wrześniem a listopadem prace będą wykonywane w nocy. W trakcie robót przejezdny będzie jeden tor. W maju jest planowane wyłonienie wykonawcy robót i podpisanie z nim umowy. Zadanie zostanie sfinansowane ze środków własnych PKP PLK SA.

W drugiej połowie ubiegłego roku na trasie z Warszawy do Trójmiasta przeprowadzono szlifowanie szyn specjalną maszyną Speno. Wyszlifowanych zostało 450 km pojedynczego toru oraz 136 rozjazdów. Zapewniło to płynny przejazd pociągów z prędkością do 200 km/h i pozwoliło na ograniczenie oddziaływania kolei na otoczenie, ponieważ składy jadą po wyszlifowanych szynach ciszej. Wartość robót wyniosła prawie 16 mln zł. Również te pieniądze pochodziły ze środków własnych zarządcy infrastruktury.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Śląskie jeżdżą coraz punktualniej

Pasażer

Koleje Śląskie jeżdżą coraz punktualniej

Koleje Śląskie 09 maja 2025

Budowa nowej linii do Wielunia rozpocznie się w 2027 r.

Infrastruktura

Podróż pociągiem z Krakowa do Bielska-Białej ma być krótsza

Infrastruktura

Chorzów: Prace torowe na ul. Armii Krajowej

Pasażer

Chorzów: Prace torowe na ul. Armii Krajowej

Tramwaje Śląskie 26 kwietnia 2013

Zabrze: Prace torowe na placu Teatralnym

Pasażer

Zabrze: Prace torowe na placu Teatralnym

Tramwaje Śląskie 09 maja 2013

Prace torowe w Katowicach na ul. Wiosny Ludów

Infrastruktura

Prace torowe w Katowicach na ul. Wiosny Ludów

Tramwaje Śląskie 25 września 2013

Zobacz również:

Koleje Śląskie jeżdżą coraz punktualniej

Pasażer

Koleje Śląskie jeżdżą coraz punktualniej

Koleje Śląskie 09 maja 2025

Budowa nowej linii do Wielunia rozpocznie się w 2027 r.

Infrastruktura

Podróż pociągiem z Krakowa do Bielska-Białej ma być krótsza

Infrastruktura

Chorzów: Prace torowe na ul. Armii Krajowej

Pasażer

Chorzów: Prace torowe na ul. Armii Krajowej

Tramwaje Śląskie 26 kwietnia 2013

Zabrze: Prace torowe na placu Teatralnym

Pasażer

Zabrze: Prace torowe na placu Teatralnym

Tramwaje Śląskie 09 maja 2013

Prace torowe w Katowicach na ul. Wiosny Ludów

Infrastruktura

Prace torowe w Katowicach na ul. Wiosny Ludów

Tramwaje Śląskie 25 września 2013

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5