Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zasięg komórek w całym metrze w I połowie 2015 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
03-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zasięg komórek w całym metrze w I połowie 2015 r.
Wygląda na to, że w I połowie przyszłego roku pełny zasięg komórkowy – nie tylko sieci Play – obejmie już całą I linią metra, także tunele. Wszyscy operatorzy dogadali się ws. realizacji projektu. Prace modernizacyjne i adaptacyjne ruszą na początku 2015 r.

Zasięg sieci komórkowych pojawił się po raz pierwszy w 2001 r. na stacji Centrum. W 2004 r. objął pozostałe stacje na linii metra. Jednak kolej podziemna wciąż pozostawała w dużej mierze strefą wolną od telefonów komórkowych, bo zasięg ginął przy wjeździe pociągu do tunelu. Rewolucję przyniosło pojawienie się sieci Play, która od 2011 r. oferuje zasięg na całej linii, także w tunelach. – Zainteresowanie i co najważniejsze – zużycie w pierwszej linii jest bardzo duże. Sam często podróżuję metrem do pracy i widzę naprawdę dużo osób surfujących na swoich smartfonach – mówi Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play.

Wkrótce pozostałe sieci pójdą śladem sieci Play. – Decyzje są po stronie operatorów, my technicznie wszystko uzgodniliśmy już dawno. My tylko udostępniamy miejsce, koszty montażu (i konserwacji) pokrywają sami operatorzy, płacą nam też czynsz. Wszystkie urządzenia muszą mieć odpowiednie atesty i dokumenty, że nie zakłócą nam łączności – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Na razie "wielka trójka" (Plus, T-Mobile i Orange) oferuje zasięg w tunelach na północ od stacji A-20 Słodowiec. Dlaczego tyle czasu zajęły ustalenia ws. rozszerzenia zasięgu? – Gdy powstawała większa część linii, nikt nie myślał o poprowadzeniu instalacji telekomunikacyjnej od razu. Teraz te opóźnienia są nadrabiane – mówi Konrad Mróz z firmy T-Mobile. To jednak nie jedyny powód, tym bardziej, że przecież od kilku lat jeden z operatorów oferował już taką usługę. – Projekt modernizacji I linii metra jest realizowany wspólnie przez Orange, P4, Polkomtel i T-Mobile. Dlatego wszelkie ustalenia dotyczące sposobu prowadzenia inwestycji czy zagadnień technicznych muszą być zaakceptowane przez wszystkich operatorów. Nierzadko wymaga to więcej czasu. Trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że sama modernizacja jest wykonywana przy normalnym funkcjonowaniu metra. W związku z tym prace mogą być prowadzone w ściśle określonych przez Metro Warszawskie godzinach – wyjaśnia Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij