Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Zarzuty dla maszynisty po wypadku na przejeździe

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
12-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Zarzuty dla maszynisty po wypadku na przejeździe
Fot. Policja
W ubiegłym roku doszło do wypadku na przejeździe kolejowym w gminie Lubień Kujawski. Zginęła matka z dwójką dzieci po tym, jak wjechali na przejazd pod nadjeżdżający pociąg. W tym tygodniu postawiono zarzuty maszyniście pociągu. 

Do tragedii doszło w sierpniu ubiegłego roku w miejscowości Walentowo w gminie Lubień Kujawski, pomiędzy stacjami Rutkowice i Kaliska Kujawskie, w województwie kujawsko-pomorskim, na linii nr 18. Jak podała wówczas policja, rowerzystka z dwójką dzieci została potrącona przez pociąg, a następnie z naprzeciwka nadjechał drugi pociąg, który najprawdopodobniej najechał na potrąconych. Kobieta jechała na jednym rowerze z jednym z dzieci, drugie jechało na swoim rowerze. 

Jak poinformował teraz Express Bydgoski, maszyniście pierwszego pociągu postawiono zarzuty z art. 177 Kodeksu karnego o "nawet nieumyślne" spowodowanie wypadku przy naruszeniu zasad bezpieczeństwa w ruchu lądowym. - Oczywiście nie chodzi o bezpośrednie sprawstwo, ale przyczynienie się swoim zachowaniem do śmierci osób - mówi gazecie prokurator Tomasz Chechła, zastępca szefa prokuratury Rejonowej we Włocławku.

Gazeta podkreśla, że tragedia "wstrząsnęła regionem i Polską" i nieoficjalnie podaje, że "chodzi m.in. o to, że maszynista przed przejazdem nie użył sygnału dźwiękowego". 

O sprawę zapytaliśmy Leszka Miętka, prezydenta Związku Zawodowego Maszynistów. Przepisy dotyczące stosowania sygnału Rp 1 „Baczność” zostały bowiem ostatnio złagodzone - choć miało to miejsce już po wypadku. - Maszynista przed przejazdem kategorii "D" ma obowiązek podawać sygnał "Baczność" nawet po ostatnich zmianach w tym zakresie - rozwiewa wątpliwości Leszek Miętek. - Maszynista, o którym mowa, został objęty asystą prawną w ramach systemu, którym objęci są członkowie Związku Zawodowego Maszynistów - zapewnił związkowiec.

Przypomnijmy że po wypadku policja informowała, że przejazd kolejowy na dwutorowej linii, chociaż pozbawiony rogatek, był dobrze oznaczony znakami poziomymi i pionowymi, w tym znakiem STOP, który zobowiązuje do zatrzymania się, a widoczność w obie strony była bardzo dobra. Raport Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych w tej sprawie nie został jeszcze opublikowany - Komisja ma na to aż 12 miesięcy.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5