Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Zaplecze techniczno-postojowe SKM Warszawa na ukończeniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
10-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Zaplecze techniczno-postojowe SKM Warszawa na ukończeniu
fot. Martyn Janduła
Trwa modernizacja zaplecza techniczno-postojowego SKM Warszawa na Szczęśliwicach. Inwestycja pozwoli pracownikom technicznym oraz drużynom pociągowym na znacznie korzystniejsze warunki wykonywania zadań. Od momentu podpisania umowy wykonawca miał 24 miesiące na realizację zadania. Jak wynika z informacji przewoźnika, prace zmierzają już ku końcowi, a nowe obiekty wraz z infrastrukturą torową powinny być gotowe wraz z końcem tego roku.

SKM Warszawa zawarło 30 grudnia 2014 roku umowę na modernizację zaplecza techniczno-postojowego na Szczęśliwicach. Realizuje ją wybrana w przetargu Trakcja PRKiI. Termin realizacji umowy wynosi 24 miesiące. Zakończenie budowy, planowane jest do końca bieżącego roku. Wartość inwestycji wynosi 46 mln zł netto (brutto 56,58 mln zł). Kwota obejmuje wynagrodzenie wykonawcy prac projektowych oraz robót budowlano-montażowych, nakłady na prace przedprojektowe oraz wynagrodzenie inwestora zastępczego.

Lepsza obsługa dla większej liczby pociągów

Prace modernizacyjne obejmują przede wszystkim układ torowy, sieć trakcyjną oraz halę obsługi taboru. Z nowo powstających budowli na terenie stacji techniczno-postojowej Szczęśliwice należy wymienić nową halę z automatyczną myjnią taboru kolejowego oraz budynek biurowo-socjalny wraz z kotłownią olejową i stacją transformatorową, budowę dróg dojazdowych wraz z miejscami do zawracania i miejscami parkingowymi.

– Realizowane przedsięwzięcia pozwolą na dostosowanie istniejącego zaplecza techniczno-postojowego do potrzeb zapewniających możliwość prowadzenia w odpowiednio wysokim standardzie czynności związanych z utrzymaniem w sprawności eksploatacyjnej własnego taboru kolejowego – mówi Magda Lerczak, rzecznik prasowy przewoźnika. Pozwoli to na dokonywanie przez służby własne przewoźnika obsługi technicznej poziomu P1 i P2, prowadzenie bieżących napraw serwisowych, dodatkowych przeglądów technicznych. A także mycia i sprzątania obecnie posiadanych jednostek. – Czyli kompleksową obsługę zwiększonej liczby taboru, który będzie niezbędny do wykonania nowych zadań przewozowych planowanych dla spółki przez ZTM Warszawa. Realizowane przedsięwzięcia stwarzają pracownikom technicznym STP oraz drużynom pociągowym znacznie korzystniejsze warunki wykonywania zadań – dodaje.

Blisko końca

Jak podaje Lerczak, wykonano w ok. 65% przebudowę układu torowego, w końcowej fazie znajduje się natomiast budowa budynku biurowo-socjalnego oraz hali myjni, których zaawansowanie określane jest na ok. 98%. Nieco mniej zaawansowane prace – 83% – związane są z montażem wyposażenia technologicznego i modernizacją części hali całopociągowej (zaawansowanie ok. 84%). Przewoźnik dysponuje na razie danymi wyłącznie według stanu na koniec września tego roku.

Ukończono już z kolei przebudowę i budowę sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, sieci kanalizacji deszczowej. Trwają jeszcze jednak prace w związku z przebudową i budową sieci energetycznej i trakcyjnej oraz dróg dojazdowych, parkingów i oświetlenia terenu. Przewoźnik ich stan zaawansowania określa na ok. 70%.

Jak podkreśla Lerczak, projekt finansowany jest ze środków własnych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKM Warszawa: Integracja z transportem miejskim to podstawa

Zintegrowany transport

SKM Warszawa: Integracja z transportem miejskim to podstawa

Roman Czubiński 06 października 2025

Chmurski: SKM Warszawa potrzebuje więcej przepustowości i przystanków

Infrastruktura

20 lat warszawskiej SKM. „Udany eksperyment”

Pasażer

20 lat warszawskiej SKM. „Udany eksperyment”

Roman Czubiński 04 października 2025

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Zintegrowany transport

SKM Warszawa: Od jednej krótkiej linii do prężnej sieci

Pasażer

SKM Warszawa sprzedaje 14WE. Znamy cenę minimalną

Tabor i technika

Zobacz również:

SKM Warszawa: Integracja z transportem miejskim to podstawa

Zintegrowany transport

SKM Warszawa: Integracja z transportem miejskim to podstawa

Roman Czubiński 06 października 2025

Chmurski: SKM Warszawa potrzebuje więcej przepustowości i przystanków

Infrastruktura

20 lat warszawskiej SKM. „Udany eksperyment”

Pasażer

20 lat warszawskiej SKM. „Udany eksperyment”

Roman Czubiński 04 października 2025

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Zintegrowany transport

SKM Warszawa: Od jednej krótkiej linii do prężnej sieci

Pasażer

SKM Warszawa sprzedaje 14WE. Znamy cenę minimalną

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij