Po raz kolejny przesunięto termin zakończenia wszystkich prac na fragmencie rewitalizowanej linii nr 158 Wodzisław Śląski – Chałupki. Wykonawca musi usunąć stwierdzone usterki.
Rewitalizacja linii 158 na odcinku Wodzisław Śląski – Chałupki miała być ukończona przed wejściem w życie rozkładu jazdy 2015/2016. Jednakże z powodu licznych problemów inwestycja ta opóźniła się. Wykonawcy spierali się o to, kto ponosi winę za zatory płatnicze i opóźnienie prac, o czym pisaliśmy więcej na Rynku Kolejowym
tutaj.
Ruch pociągów na tej linii przywrócono 18 stycznia, jednak z powodu niewykonania wszystkich prac PLK wprowadziły tam
ograniczenia w ruchu pociągów towarowych, a pociągi pasażerskie nabierały tam notorycznie opóźnień.
W czerwcu PLK zapowiadały, że odbiory zmodernizowanych stacji Wodzisław Śląski i Olza potrwają do lipca, jednak terminu tego nie udało się utrzymać.
Jak nas poinformowało biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe SA obecnie nadal prowadzone są odbiory eksploatacyjne urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Wodzisław Śląski. W stacji Olza, tory dodatkowe zostały otwarte do eksploatacji 7 września 2016 r. (urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostały odebrane do eksploatacji 31.08.2016 r.), w związku z czym istnieje możliwość mijania (krzyżowania) pociągów w stacji. Inwestycja ciągle jednak nie jest zakończona
– Termin zakończenia prac został ponownie przesunięty, ponieważ nie została uzupełniona dokumentacja projektowa przez wykonawcę oraz zostały stwierdzone usterki w zakresie wykonanych robót, które wykonawca musi usunąć. Zakończenie wszystkich prac na rewitalizowanym odcinku planujemy we wrześniu 2016 r. – zapewnił Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK SA.
Obecnie na linii 158 kursują pociągi Kolei Śląskich z Chałupek i Bohumina do Rybnika i Katowic oraz międzynarodowe pociągi EIC z Warszawy do Ostrawy i Pragi.