Jak donoszą nasi Czytelnicy, w Warszawie dziś rano nie działało wiele biletomatów. Prawdopodobnie z powodu zimna nie działały ekrany dotykowe. Zarząd Transportu Miejskiego zbywa jednak pytania o zakres temperaturowy pracy biletomatów.
Pasażerowie informują nas że biletomaty masowo zamarzają. Nie działają im ekrany i nie da się kupić biletu. Zapytaliśmy warszawski ZTM, w jakiej temperaturze powinny działać automaty biletowe, i czy to zostało to ustalone z dostawcą tych rozwiązań, oraz czy biletomaty są sprawdzane przez ZTM. - Za funkcjonowanie urządzeń odpowiadają ich operatorzy. Proszę pytania skierować bezpośrednio do nich - odparł krótko rzecznik ZTM Igor Krajnow.
Adam Goc, kierownik Działu Serwisui Technicznego Wsparcia dla Elektronicznych Sieci Sprzedaży firmy ASEC zapewnia, że automaty biletowe pracują poprawnie w przedziale temperatur od -25 st C do +55 st C. - Nie odnotowaliśmy zgłoszeń od pasażerów informujących o braku możliwości obsługi urządzeń , z powodu "zamarzniętych" ekranów dotykowych - poinformował "Rynek Kolejowy".
- Automaty są monitorowane pod kątem poprawnego działania przez nasze Centrum Operacyjne. Według danych Centrum, podczas ostatniego weekendu, awarie odnotowaliśmy w 3 automatach ze 100 urządzeń pracujących w sieci sprzedaży - przyznaje Goc. Apeluje też do pasażerów o zgłaszanie usterek automatów do działów obsługi technicznej operatorów.