Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Za miesiąc koniec rewitalizacji linii Inowrocław – Toruń – Jabłonowo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Za miesiąc koniec rewitalizacji linii Inowrocław – Toruń – Jabłonowo
PKP PLK podsumowują dwa lata prac na linii nr 353 pomiędzy Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim. Wykonawca, sopocka spółka NDI, zrealizował już niemal wszystkie założone roboty i w maju, zgodnie z harmonogramem, zamierza oddać do eksploatacji ostatnią remontowaną stację.  

Po dwóch latach kończą się prace na kujawsko-pomorskim odcinku linii nr 353 Poznań Wschód – Skandawa (granica państwa). Współfinansowana ze środków unijnych rewitalizacja objęła 93-kilometrowy odcinek z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego, przy czym w ramach tego zadania nie były realizowane roboty pomiędzy toruńskimi dworcami Głównym i Wschodnim (4 km).

 – Linia ta zmienia swoje oblicze, bo przywracane są tam pierwotne parametry – mówił podczas wczorajszej konferencji prasowej Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Dopuszczalna prędkość wyniesie 120 km/h dla pociągów pasażerskich, co przełoży się na czas przejazdu około 80 minut. Oznacza to skrócenie czasu przejazdu o 20 minut – mówił przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

Wyższe prędkości, większe naciski, więcej rogatek

– Przed rewitalizacją z powodu złego stanu linii, m.in. szyn i rozjazdów, wprowadzone zostały znaczne ograniczenia prędkości kształtujące się w zakresie od 40 do 100 km/h – mówił kierownik kontraktu z ramienia PLK Wieńczysław Szwindowski. Po zakończeniu robót w pełni przywrócona ma zostać nie tylko wyższa prędkość dla składów pasażerskich, ale także i towarowych (100 km/h). Co istotne, w transporcie ładunków zwiększone zostaną dopuszczalne naciski na oś.

Istotnym elementem inwestycji było podniesienie kategorii przejazdów kolejowo-drogowych – 23 przejazdy niestrzeżone (kategorii D) stały się strzeżone, na pięciu z nich zainstalowane zostały kamery monitoringu. Ogółem prace objęły 55 przejazdów oraz szereg obiektów inżynieryjnych – 6 wiaduktów, 8 przepustów i jedno przejście nad torami. NDI wyremontowało także jeden most znajdujący się w Jabłonowie Pomorskim. – Naszym celem było zachowanie jego charakterystyki, ponieważ to zabytek wykonany z cegły – stwierdził Wieńczysław Szwindowski. – Uzupełnione zostały wszystkie ubytki cegieł, naprawiliśmy także izolację poziomą i elementy takie jak barierki czy schody – wyliczał.

Oddadzą za miesiąc, ma wytrzymać lata

PLK chwalą się użyciem materiałów zapewniających bardzo dużą trwałość, m.in. w tunelu pod torami na stacji w Kowalewie Pomorskim. – Zastosowaliśmy tam np. takie klosze, które są „wandaloodporne”, bo ich stłuczenie jest po prostu niemożliwe. Klosz się odkształca i po jakimś czasie wraca do swojego pierwotnego kształtu – opowiadał kierownik kontraktu.

Jak zapewniali przedstawiciele spółki, do końca przyszłego miesiąca zakończą się prace rewitalizacyjne. – Na chwilę obecną oceniamy zaawansowanie prac na 94%. Trwają jeszcze roboty na stacji Gniewkowo, one powinny zakończyć się w maju. Prace odbiorowe, które już się rozpoczęły, planujemy natomiast zakończyć w czerwcu – przedstawił harmonogram Wieńczysław Szwindowski. Cała inwestycja pochłonęła przeszło 263 mln zł, z czego niecałe 214 mln pochodzi z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5