Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Z Łodzi do Sieradza szybciej... jeszcze przed modernizacją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
19-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Z Łodzi do Sieradza szybciej... jeszcze przed modernizacją
fot. Kasper FiszerPociąg ŁKA z Łodzi do Sieradza
Znaczne podniesienie prędkości na niemal całym odcinku Łódź – Zduńska Wola pozwoli na istotne skrócenie czasu przejazdu z Łodzi do Sieradza jeszcze przed rozpoczęciem dużej modernizacji trasy. Prace na linii nr 14 wykonywane obecnie przez PKP PLK w ramach kilku oddzielnych zadań zakończą się jeszcze w tym miesiącu.

W grudniu czas przejazdu pociągiem osobowym z Łodzi do Sieradza skróci się do mniej niż godziny. Pociągi ŁKA pokonają 59-kilometrową trasę w około 56 minut (dziś jadą o około osiem minut dłużej). Pasażerowie odczują więc poprawę parametrów jeszcze przed rozpoczęciem modernizacji odcinka Łódź – Zduńska Wola, której start planowany jest na rok 2018.

Prace także na odcinku nieobjętym zaplanowaną modernizacją

PKP Polskie Linie Kolejowe wskazują, że przyspieszenie możliwe jest dzięki realizacji kilku zadań o charakterze utrzymaniowym. Prace toczą się zarówno na odcinku, który za dwa lata będzie kompleksowo modernizowany, jak i na fragmencie trasy, którego generalny remont jest na razie odsunięty w czasie. Na tym ostatnim, między Zduńską Wolą a Sieradzem, trwają obecnie roboty nawierzchniowe i okołotorowe.

Obejmują one czterokilometrowy fragment linii nr 14 pomiędzy stacją Zduńska Wola a przystankiem Męcka Wola. – Ich efektem będzie utrzymanie prędkości rozkładowej 100 km/h poprzez zapobieżenie degradacji nawierzchni skutkującej w przypadku braku naprawy koniecznością wprowadzenia ograniczenia prędkości. Poprawione zostaną także komfort oraz bezpieczeństwo jazdy – mówi Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP PLK.

O 20 km/h szybciej, ale tylko ezt

Spadkowi prędkości ma zapobiegać także wymiana szyn na różnych odcinkach linii nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Tuplicami realizowana w ramach oddzielnego zadania. Istotny wpływ na skrócenie czasu przejazdu będą miały natomiast roboty realizowane w samej Łodzi. PKP PLK prowadzi tam obecnie naprawę bieżącą jednego z torów w obrębie posterunku odgałęźnego Retkinia. Pozwoli ona na likwidację ograniczenia prędkości do 30 km/h.

– Wszystkie prowadzone roboty mają zapewnić utrzymanie prędkości lub ewentualnie, jeśli jest taka możliwość, jej podwyższenie w wybranych lokalizacjach po naprawie nawierzchni – deklaruje przedstawiciel PKP PLK. W połowie grudnia podniesiona zostanie także prędkość szlakowa dla elektrycznych zespołów trakcyjnych na całym niemal 40-kilometrowym odcinku Łódź Kaliska – posterunek odgałęźny Gajewniki (znajduje się on na przedmieściach Zduńskiej Woli). Jednostki elektryczne pojadą tam 80 km/h. – Dla pozostałych pociągów pasażerskich pozostaje 60 km/h – mówi Łukasz Kwasiborski.

Lepsza pozycja kolei w aglomeracji łódzkiej

Zmiany będą miały duży wpływ nie tylko na ruch regionalny, ale i ściśle aglomeracyjny. Znacznie skróci się bowiem czas przejazdu z Łodzi do Pabianic – od połowy grudnia większość pociągów dojedzie do satelickiego miasta w 12 minut (obecnie 15–16, jeszcze kilka lat temu – ok. 18). Jak wskazuje zarządca infrastruktury, wszystkie realizowane obecnie roboty na linii nr 14 zakończą się jeszcze w listopadzie. Podniesienie prędkości powinno więc odbyć się bez opóźnień wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Tabor i technika

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

inf. pras. PKP PLK, oprac. Redakcja 27 sierpnia 2025

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Tabor i technika

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

inf. pras. PKP PLK, oprac. Redakcja 27 sierpnia 2025

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij