NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Z Dęblina do Łukowa bez komunikacji zastępczej

| inf. pras. 14.12.2018 3k

Z Dęblina do Łukowa bez komunikacji zastępczej
Fot. PKP PLK
Z nowych peronów w Dęblinie od niedzieli 16 grudnia podróżni pojadą bezpośrednio do Łukowa. Kończy się pierwszy etap prac na stacji. Po zachodniej stronie są nowe tory, sieć trakcyjna, 21 rozjazdów. Kontynuowane będą prace na peronach, w przejściu podziemnym –informuje PLK.
Jak informuje inwestor, w niedzielę, 16 grudnia z peronu nr 2 podróżni pojadą pociągiem bezpośrednio do Łukowa. Kończy się zastępcza komunikacja autobusowa Dęblin – Stawy (linia nr 26), konieczna od grudnia 2017 ze względu na modernizacje torów.

W Dęblinie gotowy jest dwukrawędziowy peron nr 2. Zamontowano już wiatę, oświetlenie, ławki i gabloty informacyjne. Podróżni będą mogli dojść na peron nowym przejściem podziemnym. Po zakończeniu wszystkich prac, będzie ono wyposażone w 3 windy. Dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych ułatwi pochylnia.

Na stacji przebudowywany jest także na peronie nr 1 od strony dworca. Już widać jego konstrukcję, montowane jest oświetlenie. Nowe perony będą miały ścieżki naprowadzające, które ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym.

Kończy się pierwszy etap prac po zachodniej stronie stacji Dęblin. Efektem są nowe tory i sieć trakcyjna oraz 21 rozjazdów, zapewniających sprawną obsługę pociągów. W nowym roku prace obejmą drugą stronę stacji. Punktualniejsze podróże w Dęblinie zapewni nowe lokalne centrum sterowania. Już gotowy jest budynek. Będą montowane nowoczesne systemy komputerowe, umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniami na stacji i linii. Zapewnią będzie sprawną obsługę pociągów od Garwolina przez Dęblin do Puław.

Budowa dwóch mostów nad rzeką Wieprz, to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej linii kolejowej Warszawa – Lublin. Od maja pociągi jeżdżą już po jednym nowym moście. Obiekt ma 170 m i szerokości 22 m. Nowa przeprawa umożliwia kursowanie ciężkich składów towarowych o nacisku 221 kN/oś. Jadą tędy m.in. pociągi z wagonami-cysternami obsługujące Zakłady Azotowe w Puławach.

Budowany jest bliźniaczy obiekt. Powstanie do końca 2018 roku. Uwzględniono potrzeby ochrony środowiska i pod mostami będzie przejście dla zwierząt – informuje PLK. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5