Partnerzy serwisu:
Biznes

Z Chin na Węgry przez Ukrainę – nowe połączenie kontenerowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Data publikacji:
29-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Z Chin na Węgry przez Ukrainę – nowe połączenie kontenerowe
fot. Pixabay
Na początku kwietnia odbył się pierwszy kurs nowego kolejowego połączenia kontenerowego z chińskiego Shaanxi do węgierskiego Eperjeske – informuje ukraiński portal Centre for Transport Strategies. Operatorem połączenia są rosyjska spółka Rail Cargo Logistics oraz koleje kazachskie KTZ Express. Pociągi przejeżdżają tranzytem przez terytorium Ukrainy.

Pierwszy pociąg wyruszył z Chin 27 marca, dotarł zaś do Eperjeske 7 kwietnia. 41 40-stopowych kontenerów było wypełnionych dobrami konsumpcyjnymi. Od maja kursy według stałego rozkładu jazdy mają odbywać się co tydzień.

Granicę chińsko-kazachską pociąg przekracza na przejściu Alashankou – Dostyk, a rosyjsko-ukraińską – Suzemka – Zernove. Końcowa stacja Eperjeske znajduje się nad rzeką Cisą, tuż za granicą węgiersko-ukraińską. Ponieważ do stacji dociera tor szeroki, na całej trasie – w odróżnieniu od podobnych połączeń między Chinami a Polską – nie ma konieczności przeładunku kontenerów.

Operatorzy logistyczni połączenia nazywają jego trasę „południowym korytarzem” między Chinami a południową częścią Europy Środkowej. Deklarują zabiegi o jego wykorzystanie do dostarczania ładunków także do pozostałych krajów regionu: Rumunii, Austrii, a także niegraniczących z Węgrami: Niemiec, Włoch, Turcji oraz Polski.

Inicjatywa RCL i KTZ może więc okazać się potencjalnym konkurentem dla coraz liczniejszych połączeń kontenerowych z Chin do Polski. Pozwala ona na ominięcie coraz bardziej zatłoczonego przejścia Brześć – Małaszewicze, którego przepustowość ograniczają dodatkowo zarówno skomplikowane procedury, jak i prace infrastrukturalne. Jak pisaliśmy niedawno, PKP Cargo ogłosiły przetarg na rozbudowę i modernizację tamtejszego terminalu intermodalnego. Efekt inwestycji, na którą przyznano już środki unijne, ma zostać osiągnięty do końca przyszłego roku.

Kolejowe przewozy towarowe z wykorzystaniem kontenerów szybko rosną nie tylko – jak informowaliśmy – na Ukrainie, ale w całym regionie. Wśród innych nowo uruchomionych połączeń kontenerowych w południowo-wschodniej Europie warto wymienić kursy Kolei Ukraińskich Niżniednieprowsk – Uzel – Sławków, wykorzystujące infrastrukturę Linii Hutniczej Szerokotorowej. Pierwszy skład dotarł do Polski na początku kwietnia. O miesiąc wcześniej zaczęło działać połączenie z Białorusi przez Ukrainę do Rumunii. To właśnie przewozy o charakterze tranzytowym zwiększyły się w ubiegłym roku najbardziej – aż o 24%.

Warto dodać, że podczas Forum „Belt and Road” w Pekinie dotyczącego współpracy w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku, lotnisko w Budapeszcie podpisało umowę o współpracy (MoU) z dużym chińskim hubem cargo Xi`an, mającą na celu dalszy rozwój połączeń lotniczych między Chinami i Węgrami

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ważna rola portów w strategii przemysłowej UE

Infrastruktura

Ważna rola portów w strategii przemysłowej UE

Damian Kelman 19 października 2025

Laude podbije Niemcy?

Biznes

Laude podbije Niemcy?

Damian Kelman 14 października 2025

Elżbieta Bieńkowska w Radzie Nadzorczej Kolei Ukraińskich

Prawo i polityka

Elżbieta Bieńkowska w Radzie Nadzorczej Kolei Ukraińskich

Roman Czubiński 08 października 2025

Co ze spółką Cargotor i Małaszewiczami? MI tłumaczy

Prawo i polityka

Co ze spółką Cargotor i Małaszewiczami? MI tłumaczy

Damian Kelman 07 października 2025

Zobacz również:

Ważna rola portów w strategii przemysłowej UE

Infrastruktura

Ważna rola portów w strategii przemysłowej UE

Damian Kelman 19 października 2025

Laude podbije Niemcy?

Biznes

Laude podbije Niemcy?

Damian Kelman 14 października 2025

Elżbieta Bieńkowska w Radzie Nadzorczej Kolei Ukraińskich

Prawo i polityka

Elżbieta Bieńkowska w Radzie Nadzorczej Kolei Ukraińskich

Roman Czubiński 08 października 2025

Co ze spółką Cargotor i Małaszewiczami? MI tłumaczy

Prawo i polityka

Co ze spółką Cargotor i Małaszewiczami? MI tłumaczy

Damian Kelman 07 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij