W piątek 24 stycznia br. wrócił do ruchu pociąg SKM Warszawa, który w zeszłym roku wykoleił się w tunelu przy Lotnisku Chopina. Do zdarzenia doprowadził błąd pracownika PKP PLK – zwrotnica została przełożona pod jadącym składem.
Pociąg SKMWA 409 (27WE-009) zaczął ponownie wozić pasażerów 24 stycznia w godzinach wieczornych. Kolejnego dnia był w rezerwie, a w niedzielę 26 stycznia kursował normalnie.
Jednostka wróciła do ruchu po wykolejeniu, do którego doszło w niedzielę 23 czerwca 2013 r. na rozjazdach w tunelu przy stacji Warszawa Lotnisko Chopina. Wyjeżdżał z peronu nr 1 na tor nr 2. Do wykolejenia doszło na rozjeździe za peronem. Wprowadzenie pociągu z powrotem na tory oraz konieczność naprawy infrastruktury skutkowały sporymi utrudnieniami w ruchu. Zawieszono kursowanie linii SKM S3. Część pociągów kończyła bieg na stacji Warszawa Służewiec.
Naprawa składu została wykonana przez producenta – Pesę Bydgoszcz – w ramach ubezpieczenia (spółka za to więc nie płaciła). Kosztowała nieco ponad 5 mln zł netto. – W uszkodzonym pojedzie nowa jest konstrukcja dwóch członów – mówi Magdalena Lerczak, rzecznik prasowy SKM Warszawa.
Dlaczego doszło do wykolejenia składu? Wina przewoźnika została wykluczona. – Bezpośrednią przyczyna zdarzenia był błąd człowieka – przełożenie zwrotnicy pod jadącym pociągiem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wdrożyły zalecenia komisji, aby wyeliminować możliwość powstania podobnych zdarzeń w przyszłości – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.