Estońska firma Elektriraudtee, która sukcesywnie otrzymuje od szwajcarskiego producenta - firmy Stadler, kolejne z 38 zupełnie nowych pociągów, sprzedaje swój wyeksploatowany tabor jednej z firm łotewskich.
Elektriraudtee to estoński przewoźnik pasażerski, który obsługuje przewozy na liniach zelektryfikowanych. Firma ogłosiła właśnie, że cały tabor przewoźnika został zakupiony przez łotewski holding Kompānija FELIX. Składy najprawdopodobniej zostaną poddane gruntownej modernizacji.
W tej chwili kupujący i sprzedający nie zdradzają, za jaką kwotę zostaną sprzedane pociągi. Wiadomo natomiast, że transakcja obejmie 48 elektrycznych zespołów, które kursują po zelektryfikowanych liniach Estonii.
Składy, które zakupi łotewski holding, były wyprodukowane w latach 1964-2002. Powstały na terenie Łotwy, w firmie RVR. Dziś RVR należy do holdingu, który zakupił pociągi.
Elektriraudtee pozbywa się swojego przestarzałego taboru w związku z kontraktem, jaki przewoźnik zawarł z firmą Stadler. Przypomnijmy, że w ramach umowy Stadler ma dostarczyć 18 elektrycznych i 20 spalinowo-elektrycznych pociągów Flirt. Elektryczne pojazdy będą przystosowane do sieci 3kv DC. Najdłuższy spośród zamówionych pojazdów - czteroczłonowy ezt będzie mógł pomieścić 496 osób. Natomiast najdłuższy spośród spalinowych pojazdów Flirt dla Estonii pomieści łącznie 425 osób. Prędkość maksymalna szt to 160 km/h. Kontrakt jest w trakcie realizacji, a dostawy wszystkich składów mają zakończyć się w czerwcu 2014 roku.