Niedawno na estońskich torach pojawił się pierwszy pociąg Flirt wyprodukowany dla przewoźnika Elekrtiraudtee w zakładzie Stadler Polska. Pociąg czeka na oficjalną prezentację, która nastąpi już niebawem. To pierwszy z 38 pojazdów zamówionych u szwajcarskiego producenta na estońskie tory.
Pierwszy elektryczny, czteroczłonowy Flirt przebył długą drogę z Siedlec. Pociąg został zmontowany w polskim zakładzie producenta, następnie na specjalnych ciężarówkach w modułach został przewieziony do Malaszewicz. Tam pudła zostały zestawione na wózki i dołączono do nich człony napędne. Po procesie uruchomienia pociąg został przetransportowany przez terytorium Białorusi do Dyneburga, skąd pojechał przez Rygę i miasto Valga do Tallina. Tam pociąg czeka na oficjalne przekazanie.
Pierwszy Flirt, który zostanie przekazany, to pojazd elektryczny, czteroczłonowy. Pociągów w takiej wersji ma być dostarczonych jeszcze pięć. Natomiast 12 pozostałych elektrycznych Flirtów będzie składać się z trzech członów. Zamówienie obejmuje jednak też dostawę pociągów spalinowo-elektrycznych. Flirtów w takiej wersji ma być sześć dwuczłonowych, sześć czteroczłonowych oraz osiem trójczłonowych. Łącznie na estońskich torach pojawi się 38 zupełnie nowych pociągów, które zastąpią mocno wyeksploatowany tabor z czasów Związku Radzieckiego.
W tej chwili zamawiający - Elektriraudtee, jest na etapie przygotowań do jazd testowych. Pierwsze pociągi firmy Stadler zaczną na dobre wozić estońskich pasażerów z końcem czerwca 2013 roku.