NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Wspólny Bilet Samorządowy jest otwarty na PolRegio

| Martyn Janduła 23.08.2017 44

Wspólny Bilet Samorządowy jest otwarty na PolRegio
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Obecnie 11 spółek wchodzi w skład Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych. Wśród nich są nie tylko przewoźnicy samorządowi, ale także prywatny przewoźnik Arriva oraz SKM Warszawa. Stworzenie wspólnej oferty jest dużym krokiem w kierunku poprawy jakości pasażerskich przewozów kolejowych. Co jednak z najważniejszym podmiotem – Przewozami Regionalnymi – które w większości zapewniają obsługę w miejscach styku województw?
Wspólny Bilet Samorządowy kosztuje 38 złotych i jest ważny przez całą dobę w pociągach przewoźników samorządowych i autobusach Arriva. O spółkach, które biorą udział w akcji, pisaliśmy tutaj. Obecnie można na jego podstawie podróżować na 62 liniach, obsługujących ponad 950 stacji na terenie 12 województw. Związek Samorządowych Przewoźników Kolejowych chwali się, że obsługuje obecnie udział w przewozach pasażerskich w rynku wynosi 46%.

– Segment samorządowych kolei rozwija się bardzo dynamicznie w naszym kraju – zauważył Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego. – W tej chwili oceniamy, że to jest już poziom ok. 133 mln pasażerów. Zwiększamy tabor, zwiększamy też tam, gdzie jest to możliwość, liczbę połączeń, a teraz powstała wspólna inicjatywa Biletu Samorządowego. Bardzo się cieszę, że budujemy wspólne produkty i wspólną ofertę – dodał.

Wspólny Bilet Samorządowy ma stanowić pierwszy krok w stronę zacieśnienia współpracy między przewoźnikami, ale też stworzenia wygodnej i atrakcyjnej cenowo oferty dla pasażerów. Żeby była ona jednak jak najbardziej atrakcyjna, brakuje w niej jeszcze największego przewoźnika regionalnego – Przewozów Regionalnych. To właśnie pociągi tej spółki w większości obsługują punkty styku województw, przez co oferta stałaby się bardzo atrakcyjna. Marszałek Struzik przekazał jednak, że to od tej spółki zależy, czy zechce uczestniczyć w projekcie kolei samorządowych.

– Wyrażamy nadzieję, że ta bardzo konkretna inicjatywa kolei samorządowych i kolei prywatnej, spotka się z zainteresowaniem ze strony rządowej, która jest właścicielem PolRegio i PKP Intercity. Myślę, że bardzo szybko dojdziemy do porozumienia i że będziemy mieli jeden wspólny bilet kolejowy – mówił Adam Struzik. – Z naszej strony jest pełne otwarcie – podkreślił.

– Dobrze wiemy, że nad ofertą wspólnego biletu PKP Intercity, Przewozów Regionalnych i PKP SKM Trójmiasto pracuje również komisja pod przewodnictwem ministra. My zrobiliśmy to pierwsi. Pokazaliśmy, że potrafimy się porozumieć i stworzyć wspólną ofertę – mówi Michał Panfil, prezes Warszawskiej Kolei Dojazdowej. W podobnym tonie wypowiadał się Janusz Malinowski, prezes ŁKA, który był gościem Radia Łódź. W studiu przekazał, że nowa oferta ma być przede wszystkim sygnałem dla ministerstwa, które samo przygotowuje własny projekt wspólnego biletu bez współpracy z przewoźnikami samorządowymi.

Rok trwały i uzgodnienia i porozumienia w ramach Związku w sprawie Wspólnego biletu Samorządowego. Na tym jednak organizacja ta nie kończy i już wytycza sobie kolejne cele. – Pracujemy nad wspólnymi standardami obsługi podróżnych – wyjaśnia Dariusz Grajda, prezes Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych. – Będziemy dążyli do wspólnej płaszczyzny standardów. Będziemy także patrzyli, na ile możemy nasze oferty ze sobą porównać i je ujednolicić – zapowiedział Grajda. Związek ma stanowić także doskonałą platformę do wymiany doświadczeń przewoźników związanych z eksploatacją taboru czy handlem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5