NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wspólny Bilet ruszy 9 grudnia 2018

| Michał Szymajda 05.12.2018 13,5k

Wspólny Bilet ruszy 9 grudnia 2018
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Spółka PKP Intercity opublikowała na swoich stronach zasady i warunki stosowania Wspólnego Biletu. Oferta, dzięki której w relacjach łączonych różnych przewoźników mamy pojechać taniej, ma ruszyć 9 grudnia, z momentem startu nowego rozkładu jazdy 2018/2019.
Obietnica uruchomienia Wspólnego Biletu w grudniu 2018/2019 padła w końcu października 2017. – Prace chcemy zakończyć do grudnia 2018 i w rozkładzie jazdy 2018/2019 już Wspólny Bilet uruchomić. Do marca 2018 będziemy konsultowali z przewoźnikami taryfy przejazdowe. Podstawą systemu ma być istniejący już system Kurs 90. Jego wybór to kompromis między możliwościami technicznymi, czasem i posiadanymi zasobami ludzkimi, a chcemy, by wdrożenie miało miejsce jak najszybciej – mówił wówczas Bartłomiej Buczek, członek zarządu PKP SKM Trójmiasto pracujący nad projektem "Wspólny Bilet".

Wspólny Bilet w kasie i przez internet

Wygląda na to, że Wspólny Bilet rzeczywiście uda się uruchomić 9 grudnia i faktycznie będzie oparty na nieco archaicznym systemie Kurs 90. Z regulaminu nowej oferty dostępnej na stronie internetowej PKP Intercity wynika, że do projektu weszli wszyscy znaczący pasażerscy przewoźnicy kolejowi w Polsce. Wyjątkiem są przewoźnicy wykonujący kursy nieregularne i warszawska WKD.

Bilet będzie można nabyć na razie na dwa sposoby: w kasie lub poprzez „serwis”, czyli stronę internetową, którą przygotowuje PKP Informatyka. Prawdopodobnie będzie ona bazować na portalu Bilkom2, gdzie najpierw testowano przez rok mało popularną ofertę „Pakiet Podróżnika” w ramach przewoźników z Grupy PKP i Przewozów Regionalnych. Tego, jak działa, dowiemy się po 9 grudnia.

Pewne różnice w ofertach pozostaną

W kilku przypadkach pasażerowie otrzymają inny poziom ulg ustawowych, co z pewnością będzie wymagające dla systemu integrującego bilety przewoźników. Tak na przykład osoby niewidome uznane za osoby niezdolne do samodzielnej egzystencji u przewoźników regionalnych mogą liczyć na 93% ulgę, natomiast w PKP Intercity: 51%. Na szczęście takie przypadki są nieliczne.

Oferta będzie miała zastosowanie tam, gdzie różnica czasu pomiędzy przyjazdem pierwszego pociągu a odjazdem drugiego wyniesie minimum 10 minut. Przewoźnicy będą mogli stosować swoje cenniki przewozu rowerów i zwierząt, także w wypadku sprzedaży Wspólnego biletu. Bilet łączony będzie można kupić na odległość powyżej 20 km.

Przy przesiadce będzie taniej

Taryfa bazowa dla „Wspólnego Biletu” opierać się będzie na specjalnie stworzonym cenniku dla pociągów PKP Intercity, gdzie koszt biletu rośnie mniej więcej proporcjonalnie do liczby pokonywanych kilometrów. Bilety na połączenia łączone, np. TLK i Regio będą tańsze niż obecnie. Np. za przejazd tylko pociągiem TLK (lub IC) z punktu A do punktu B na odległość 298 kilometrów, zapłacimy 60 zł, a za przejazd z przesiadką na wolniejszego przewoźnika na podobnym dystansie – 44 zł plus cena biletu na pociąg regionalny. Wkrótce opublikujemy więcej informacji na temat nowej oferty kolei. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5