Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wspólny Bilet. Dlaczego minimalny czas przesiadki to 10 minut?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wspólny Bilet. Dlaczego minimalny czas przesiadki to 10 minut?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Dlaczego, gdy zechcemy kupić bilet na dwóch (i więcej) przewoźników, to w ramach oferty „Wspólny Bilet” możemy to zrobić tylko wtedy, gdy czas na przesiadkę wynosi aż 10 minut? Tę kwestię wyjaśnia PKP SA.

To, że Wspólny Bilet otrzymamy w kasie na połączenie z przesiadką tylko wtedy, kiedy czas od rozkładowego przyjazdu pierwszego pociągu do stacji przesiadkowej będzie większy lub równy 10 minutom od odjazdu następnego, jest mocno krytykowane, jako największa wada oferty. Kasjerki (na razie bilet jest dostępny głównie w kasach) nie mogą wręcz sprzedać Wspólnego Biletu, jeśli czas na przesiadkę jest mniejszy. Wówczas mogą sprzedać wyłącznie bilety na starych zasadach, czyli sprzedając dwa oddzielne blankiety, na dwóch różnych przewoźników.

Wspólny Bilet dla pasażerów, którzy jeżdżą na długie trasy

– Biorąc pod uwagę, że ze Wspólnego Biletu będą korzystać przede wszystkim pasażerowie podróżujący na najdłuższych trasach, czas przesiadki powinien być realny. 10-minutowe przesiadki w podróży trwającej kilka i więcej godzin, podczas której pasażer pokonuje setki kilometrów, nie wpływają w istotny sposób na całkowity czas przejazdu. Ważną kwestią jest także miejsce przesiadek. Główne węzły przesiadkowe znajdują się na dużych dworcach i stacjach, na których pasażerowie muszą pokonać określone odległości, skorzystać z infrastruktury takiej jak schody, windy, przejścia podziemne, kładki itp. – napisał w odpowiedzi na pytanie o rozwiązanie Michał Stilger, rzecznik prasowy Polskich Kolei Państwowych.

PKP SA uznało ponadto, że realność przesiadek musi być zachowana zarówno dla pasażerów zdrowych, jak i dla szeroko rozumianej grupy osób o ograniczonej zdolności poruszania się, lub np. z małymi dziećmi.

– Z uwagi na zapisy rozporządzenia 1371/2007 dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, nakazujące stworzenie dla wszystkich podróżnych takich samych warunków podróży (bezwzględnie zakazujących dyskryminacji osób o ograniczonej mobilności), założony został optymalny czas umożliwiający zmianę pociągu na stacjach pośrednich. Czas ten został uwzględniony w wyszukiwarce połączeń – wyjaśnił Michał Stilger. Jak dodaje, Wspólny Bilet funkcjonuje na rynku zaledwie od kilku dni. Spółka będzie zbierać opinie nt. możliwości modyfikacji oferty.

Jak to działa poza Wspólnym Biletem?

Michał Stilger przyznaje, że w wyszukiwarkach minimalny czas wynosi zazwyczaj 5 minut, jednakże zdarza się, że przewoźnicy „ręcznie” zmieniają tę wartość, np. skracając czas na przesiadkę nawet do 2-3 minut. Wynika to np. z możliwości technicznych prowadzenia ruchu pociągów na danej stacji.

– Czas ten nie ma jednak wpływu na możliwość zakupu biletu. Przykładowo, jeśli pasażer poprosi w kasie o bilet na połączenie zakładające przesiadkę trwającą 1-2 minuty, to kasjer nie ma możliwości odmówić mu sprzedaży takiego biletu. W ramach Wspólnego Biletu został określony minimalny czas na przesiadkę z uwagi na specyfikę tej oferty (podróże w dalekich relacjach, przesiadki na dużych stacjach kolejowych) – napisał w mailu rzecznik PKP SA.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Kraków z kolejną propozycją protezy wspólnego biletu

Zintegrowany transport

Koleje Dolnośląskie w końcu w ofercie Wspólny Bilet

Pasażer

Koleje Dolnośląskie w końcu w ofercie Wspólny Bilet

inf. pras oprac. JM 01 czerwca 2023

Kraków bez wspólnego biletu na kolej. Będzie za to droższy bilet metropolitalny

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Kraków z kolejną propozycją protezy wspólnego biletu

Zintegrowany transport

Koleje Dolnośląskie w końcu w ofercie Wspólny Bilet

Pasażer

Koleje Dolnośląskie w końcu w ofercie Wspólny Bilet

inf. pras oprac. JM 01 czerwca 2023

Kraków bez wspólnego biletu na kolej. Będzie za to droższy bilet metropolitalny

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5