W grudniu PKP SA zadeklarowała, że do końca stycznia 2019 roku Wspólny Bilet obejmie swoim zasięgiem także Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Śląskie i Arrivę RP. Sprawdziliśmy, czy udało się wprowadzić w życie tę deklarację.
10 grudnia 2018, na podstawie informacji przekazanej przez PKP SA pisaliśmy: "Na początku Wspólny Bilet będzie dostępny w ponad 630 okienkach kasowych w całej Polsce, a na podróże pociągami części przewoźników także przez internet, w systemie Bilkom. Docelowo (do końca stycznia 2019 r.) Wspólny Bilet obejmie swoim zasięgiem także Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Śląskie i Arrivę RP, dzięki czemu będzie mogło z niego skorzystać ponad 90 proc. wszystkich pasażerów polskich kolei."
Kiedy Wspólny Bilet będzie wspólny?
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia udało się wdrożyć sprzedaż biletów według oferty WB w kasach Kolei Małopolskich. Wcześniej – 10 grudnia 2018 – bilety stały się dostępne w kasach PKP Intercity, Przewozów Regionalnych i PKP SKM Trójmiasto. Co z pozostałymi przewoźnikami?
– Jeszcze w lutym br. planowane jest uruchomione sprzedaży Wspólnego Biletu w Kolejach Śląskich, jednakże dokładną datę będziemy mogli określić po zakończeniu testów oprogramowania kasowego przez tego przewoźnika – napisał Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA. – W przypadku spółek Arriva RP i Koleje Dolnośląskie oczekujemy na deklarację z ich strony gotowości technicznej do wdrożenia tej oferty. Deklaracje przystąpienia do Wspólnego Biletu wspominanych wcześniej przewoźników nadal pozostają aktualne – dodał.
Warto wspomnieć, że przewoźnicy, na pociągi których nie można jeszcze kupić Wspólnego Biletu, honorują w swoich pociągach bilety innych operatorów wydane w ramach oferty WB.
Bilkom 2 wciąż z "Pakietem Podróżnika"
Wciąż są dość duże problemy z zakupem Wspólnego Biletu za pośrednictwem dedykowanego do tego portalu Bilkom 2 zbudowanego przez PKP Informatyka. Na stronie głównej portalu można wybrać jedynie przewoźników z „Pakietu Podróżnika” (trójmiejską SKM, Przewozy Regionalne i PKP Intercity), a nie w ramach oferty „Wspólny Bilet”. W praktyce to to samo, jednak wprowadza niepotrzebny zamęt – o Wspólnym Bilecie na stronie głównej nie znajdziemy zresztą ani słowa. Nie wiadomo, kiedy uda się PKP Informatyce zintegrować WB do sprzedaży biletów innych przewoźników poprzez internet.
– W pierwszym etapie bilety w serwisie Bilkom 2 sprzedawane są na pociągi trzech państwowych przewoźników (…). Biorąc pod uwagę złożoność procesu implementacji danych o cenach i rozkładach jazdy pociągów, korzystniejszym krokiem było pilotażowe uruchomienie sprzedaży na pociągi 3 przewoźników, którzy od początku uczestniczyli w projektach Wspólny Bilet i Pakiet Podróżnika. Zależało nam na tym, aby przewoźnicy samorządowi, którzy zdecydowali się na dołączenie do projektu WB znacznie później, otrzymali sprawdzony system – informowała w grudniu spółka PKP SA. Od tego czasu dla pasażera nie zaszły zmiany na portalu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.