Partnerzy serwisu:
Biznes

Wspólne planowanie wielkich inwestycji infrastrukturalnych? Jest co poprawiać

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
20-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kd, Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Wspólne planowanie wielkich inwestycji infrastrukturalnych? Jest co poprawiać
Paneliści zorganizowanego w Warszawie Kongresu Infrastruktury Polskiej podawali pojedyncze przykłady współpracy przedstawicieli różnych gałęzi transportu przy planowaniu dużych inwestycji, ale częściej byli w stanie wskazać problemy w tego rodzaju przedsięwzięciach. – Czeka nas wiele pracy, by to usprawnić – przyznał prowadzący rozmowę Janusz Zubrzycki, dyrektor w ZDG TOR.

– Mogę dać bardzo dobry przykład współpracy z portami morskimi – stwierdziła Edyta Jaszczuk-Jezierska, kierująca Biurem Strategii PKP PLK. – Spotykaliśmy się z przedstawicielami czterech portów już na etapie planowania inwestycji w ramach nowej perspektywy. Chodziło o to, by rozbudować infrastrukturę tam, gdzie i porty planują inwestycje.

Była jednak w mniejszości, jeżeli chodzi o wskazywanie pozytywnych przykładów. – System planowania w Polsce trochę się rozjechał. Każda gałąź planuje sama. W dodatku nie ma żadnej centralnej instytucji, która się tym zajmuje – narzekał ekspert ds. transportu Jan Friedberg. Wtórował mu Mirosław Antonowicz z Akademii Leona Koźmińskiego. – Nie planujemy, w dodatku każda gałąź rozwija się osobno. Transport drogowy się rozwija, transport kolejowy się „zwija”. W dodatku łańcuchy logistyczne są tworzone przez operatorów, a nie w skali kraju – przyznał.

Więcej na portalu Rynek Infrastruktury.pl


Biała Księga Infrastruktury powstała w ramach stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury i została zaprezentowana po raz pierwszy 17 października 2013 roku na Kongresie Infrastruktury Polskiej. Zachęcamy do pobrania i przeczytania Białej Księgi Infrastruktury (format PDF).

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

"Brakuje strategii rozwoju polskiej kolei"

Infrastruktura

"Brakuje strategii rozwoju polskiej kolei"

Kasper Fiszer 28 czerwca 2024

Zbyt wysokie gwarancje szkodzą branży?

Infrastruktura

Zbyt wysokie gwarancje szkodzą branży?

Roman Czubiński 26 czerwca 2024

Malepszak: PKP PLK ma być „mocnym” zamawiającym

Infrastruktura

CPK: Jesteśmy gotowi, czekamy na decyzję rządu

Infrastruktura

CPK: Jesteśmy gotowi, czekamy na decyzję rządu

Roman Czubiński 19 czerwca 2024

Zobacz również:

"Brakuje strategii rozwoju polskiej kolei"

Infrastruktura

"Brakuje strategii rozwoju polskiej kolei"

Kasper Fiszer 28 czerwca 2024

Zbyt wysokie gwarancje szkodzą branży?

Infrastruktura

Zbyt wysokie gwarancje szkodzą branży?

Roman Czubiński 26 czerwca 2024

Malepszak: PKP PLK ma być „mocnym” zamawiającym

Infrastruktura

CPK: Jesteśmy gotowi, czekamy na decyzję rządu

Infrastruktura

CPK: Jesteśmy gotowi, czekamy na decyzję rządu

Roman Czubiński 19 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5