Portal zbiletemtaniej.pl działał od listopada 2009 roku. Zachęcał pasażerów do kasowania biletów, służył im też do komunikacji z przewoźnikiem. Portal został teraz zamknięty, a MPK chce budować nowy za unijne pieniądze. Niestety, przetarg na jego wykonanie zostanie rozpisany najwczeŚniej za rok.
- Budujemy dla Państwa nowoczesny Internetowy System Obsługi Pasażera w ramach projektu pn. „Poprawa jakoŚci i bezpieczeństwa systemu komunikacji publicznej Wrocławia poprzez działania podejmowane przez MPK Sp. z o.o.”, współfinansowanego przez UE z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO. W związku z tym serwis i kampania zbiletemtaniej.pl zostanie wygaszony. Chcemy Wam podziękować za dotychczas zgłaszane uwagi, wnioski i sugestie dotyczące funkcjonowania komunikacji publicznej obsługiwanej przez Spółkę MPK Wrocław. Państwa zaangażowanie jest niezwykle cenne i oprócz wprowadzenia konkretnych usprawnień pozwala na okreŚlenie priorytetów w naszym działaniu na najbliższe lata. - poinformowało MPK na swoim portalu.
W ciągu ostatnich 2 lat portal przeanalizował 1082 wnioski internautów. Dzięki tym uwagom, udało się wdrożyć wiele zmian, do których MPK zalicza:
- wdrożenie biletu elektronicznego, działającego w oparciu o Wrocławską Kartę Miejską URBANCARD;
- kompleksową modernizację systemu dystrybucji biletów, obejmującą instalację nowoczesnych biletomatów stacjonarnych, instalację biletomatów w tramwajach i autobusach oraz wprowadzenie możliwoŚci zakupu biletów przez Internet oraz telefon komórkowy;
- rozbudowę systemu taryfowego poprzez wprowadzenie biletów czasowych;
- wprowadzenie usprawnień w ruchu tramwajów i autobusów przez intensyfikację procesu wydzielanie torowisk i buspasów;
- zintensyfikowanie kompleksowych działań inwestycyjnych służących polepszeniu bezpieczeństwa pasażerów, w tym montaż monitoringu wizyjnego w większoŚci pojazdów MPK;
- rozpoczęcie realizacji inwestycji służących polepszeniu jakoŚci wykonywania usług przewozowych, w tym budowa systemów informacji pasażerskiej, zarządzania flotą pojazdów oraz monitoringu i badań frekwencji pasażerów;
- uruchomienie systemu monitorowania punktualnoŚci i wprowadzania korekt w rozkładach jazdy;
- zwiększenie dbałoŚci o jakoŚci wykonywania usług czyszczenia taboru.
- Na podstawie Państwa uwag i sugestii oraz przeprowadzanych badań, wnioskowaliŚmy do organizatora transportu publicznego we Wrocławiu o zmiany w układzie i częstotliwoŚci obsługi poszczególnych linii. Ponadto w związku z podnoszeniem jakoŚci usług Świadczonych przez naszą Spółkę oraz kampanią zBiletemTaniej.pl na przestrzeni ostatnich dwóch lat obserwujemy wzrost iloŚci sprzedanych biletów. Wzrost przychodów z tego tytułu przełoży się dalszą poprawę jakoŚci wykonywanych usług przewozowych - zaznaczyło MPK.
Z samych informacji MPK wynika, że portal jest kasowany trochę przedwczeŚnie. MPK Wrocław chce przenieŚć tę funkcjonalnoŚć m. in. na Facebooka - Na czas budowy nowej platformy internetowej zapraszamy na naszą stronę firmową www.mpk.wroc.pl i na oficjalny profil na portalu Facebook. Licząc na Państwa aktywnoŚć zapraszamy do dalszej współpracy jaką umożliwiają nam internetowe portale społecznoŚciowe - zaznacza MPK.