Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wrocław czeka na nowe przystanki kolejowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wrocław czeka na nowe przystanki kolejowe
fot. Wrocław.pl
Czy Wrocław doczeka się dwóch nowych przystanków kolejowych? To marzenie mieszkańców Stabłowic i Maślic – dwóch dużych osiedli, z których wyjazd w godzinach szczytu jest drogą przez mękę. Pojawiło się światełko w tunelu, bo PKP planuje remont pobliskiej linii kolejowej. 

Stabłowice to potężne i wciąż rozrastające się osiedle na zachodzie Wrocławia. Za powstającymi szybko budynkami mieszkalnymi nie nadąża infrastruktura. Dojazd do Stabłowic wisi na jednej, wiecznie zakorkowanej ul. Kosmonautów. Dojście do tramwaju to półgodzinny spacer. Nie lepiej jest na pobliskich Maślicach. Mieszkańcy tego peryferyjnego osiedla również skazani są na jedną ulicę: Królewiecką. Teoretycznie nieopodal znajduje się duży węzeł Wrocław Stadion, skąd pojedziemy kilkoma tramwajami i pociągiem. Tyle tylko, że to znów odległość wykluczająca codzienny spacer.

Wydłużenia linii tramwajowych nikt nawet nie bierze pod uwagę – ze względu na koszty. Dużo taniej byłoby zbudować nowe przystanki kolejowe. Wtedy mieszkańcy mogliby przesiąść się do kolei aglomeracyjnej. O to właśnie walczą mieszkańcy.

Magistrat robi, co może

Na portalu AkcjaMiasto pojawił się postulat do władz Wrocławia i PKP. Domagają się budowy przystanków kolejowych na Maślicach i Stabłowicach. Obok osiedli przebiega trasa kolejowa nr 273 (Wrocław – Zielona Góra – Szczecin) łącząca się z dworcem Głównym. Dodatkowym postulatem jest remont przystanku Wrocław Muchobór przy tej samej linii. W tym miejscu tysiące ludzi codziennie wysiada do pracy w pobliskim zagłębiu biurowców. Przystanek kolejowy co prawda działa, ale od lat jest obrazem nędzy i i rozpaczy.

Okazja do apelu jest jedyna w swoim rodzaju, bo PKP przymierza się do remontu linii kolejowej nr 273. Odpowiednie wnioski do PKP PLK musi najpierw skierować magistrat.

- W Studium kierunków rozwoju i zagospodarowania przestrzennego Wrocławia, a także w planach miejscowych, zaplanowany jest w granicach miasta jeden nowy przystanek kolejowy na tej linii, przeznaczony dla mieszkańców osiedli Maślice i Stabłowice. Będzie on położony w sąsiedztwie przecięcia przedłużenia Trasy Stabłowickiej z linia kolejową nr 273 - w okolicy dzisiejszego sklepu Biedronka przy ul. Królewieckiej – wyjaśnia Zbigniew Komar, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury i gospodarki. - Potrzebę budowy przystanku zasygnalizowaliśmy w wystąpieniu do Konsorcjum Wykonawczego Tec Cuatro s.a./TRN s.a, które prowadzi na zlecenie PKP PLK prace przedwstępne do przygotowania projektu modernizacji linii nr 273. Oczywiście na etapie opiniowania i uzgadniania prac projektowych będziemy postulować o budowę przystanku podczas modernizacji tej linii – zapewnia dyrektor.

Dodaje, że miasto nie planuje partycypować w kosztach budowy nowego przystanku. A to mogłoby być dodatkową zachętą dla kolejarzy.

Jeszcze poczekamy na decyzję

Obecnie roboty na dolnośląskim odcinku linii nr 273 koncentrują się w okolicy Głogowa.

- Plany przyszłych prac, jakie mają zostać przeprowadzone na  linii nr 273 są w fazie przygotowawczej. Opracowywane jest obecnie wykonalności, które powinno zostać ukończone w IV kwartale 2016 r.  Przewidziane jest opracowanie kilku wariantów, które w zależności od wielkości środków finansowych, będą stanowiły podstawę do podjęcia decyzji  o realizacji. Szczegóły odnośnie zakresu prac – w tym ewentualnej budowy nowych przystanków w okolicy osiedli Maślice / Stabłowice - będzie można podać dopiero po ukończeniu studium i wybraniu opcji przeznaczonej do realizacji – tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Dodaje, że budowa kolejnych, nowych przystanków jest szczegółowo analizowana podczas studiów wykonalności. Możliwości zależą także od decyzji o wprowadzeniu obiektów do Regionalnego Programu Operacyjnego.

Spokojni mogą być za to pasażerowie korzystający z przystanku Wrocław Muchobór. Modernizacja tej stacji została już ujęta w ramach RPO. Oprócz tego w okolicach Wrocławia planowana jest budowa dwóch nowych przystanków: Mokronos Górny na linii na Jelenią Górę i przystanku Iwiny na linii w kierunku Kłodzka.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5