Wrocław zapowiada budowę bezpiecznych i wygodnych dla pasażerów rozwiązań na 34 z 90 przystanków bez peronów. Część stanowić będą przystanki wiedeńskie. Właśnie ogłoszono przetarg na budowę trzech z nich.
Przedmiotem zamówienia jest budowa przystanków wiedeńskich we Wrocławiu. Przedmiot został podzielony na dwa zadania. W pierwszym chodzi o budowę dwóch przystanków w ul. Hubskiej na wysokości ul. Prudnickiej, a w drugim - jednego w okolicy ul. J. Piłsudskiego 66 w rejonie skrzyżowania z ul. Świdnicką. Oferty będą przyjmowane do 24 lipca. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena.
Miasto zapowiedziało w tym roku, że w ciągu trzech lat na 34 z 90 przystanków w poziomie jezdni zostanie przebudowanych. Zostaną tam wybudowane przystanki wiedeńskie, antyzatoki lub podwyższymy peron. Ogólnie we Wrocławiu funkcjonuje 408 przystanków tramwajowych. Pierwszy przystanek wiedeński we Wrocławiu (w tym rozwiązaniu chodzi o podniesienie poziomu pasa ruchu, przez który przechodzą piesi, do poziomu chodnika) funkcjonuje na ul. Glinianej pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Gajową i Tomaszowską.