Trudno w to uwierzyć, ale w rok po pamiętnym zamieszaniu z bezpośrednimi pociągami Toruń - Kutno sytuacja się powtarza. Pociągów znowu nie będzie, bo marszałkowie ponownie nie uzgodnili dofinansowania połączeń.
Jak poinformowało „Rynek Kolejowy” biuro prasowe Arrivy, 3 listopada upłynął nieprzekraczalny termin uregulowania kwestii wniosków rozkładu jazdy pociągów od 14 grudnia 2014 roku w systemie konstrukcji PKP Polskie Linie Kolejowe. A ponieważ do wczoraj przewoźnik nie dostał informacji od organizatorów przewozu o zabezpieczeniu środków finansowych na realizację połączeń kolejowych na granicy województw kujawsko – pomorskiego i łódzkiego, ani też jakiejkolwiek innej deklaracji woli dotowania tych połączeń, bezpośrednich pociągów Arrivy z Torunia do Kutna nie będzie.
Przewoźnik złożył wniosek o rozkład jazdy dla pociągów w skróconej relacji do stacji Kaliska Kujawskie. Skutkuje to zawieszeniem ruchu pociągów na odcinku Kaliska Kujawskie – Kutno, z dniem wejścia w życie nowego rozkładu jazdy.
Jak wyjaśnia przewoźnik, dotychczasowy model finansowania połączeń wdrożony na wyjątkowych zasadach w styczniu, nie uwzględnia wsparcia organizatorów przejazdów i nie może być dłużej podstawą do realizacji przewozów w służbie publicznej. Arriva zainicjowała rozmowy z właściwymi Urzędami już w marcu. Ale czasu i tak nie starczyło, by się porozumieć.
Przypomnijmy – identycznie było przed rokiem. Pociągi na tej trasie przestały kursować 1 stycznia. Arriva RP, która od 15 grudnia 2013 roku przejęła ruch pociągów na trasie Toruń – Kutno, od tego dnia skróciła relacje pociągów do Kalisk. Przyczyną było zaprzestanie finansowania przewozów kolejowych przez Urząd Marszałkowski Woj. Łódzkiego na „łódzkim” odcinku linii nr 18. Negocjacje pomiędzy zainteresowanymi samorządami i przewoźnikami przyniosły skutek w styczniu. Po dwóch tygodniach przerwy pociągi wróciły na tory.
- Temat nie jest nowy, ale trzeba do niego wracać dopóty, dopóki nie zostanie rozwiązany. Tym tematem są irracjonalne zapisy Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym – pisał w komentarzu Paweł Rydzyński. Niestety, dostępny tutaj tekst przez prawie rok nie stracił na aktualności.
2014-11-04 11:47:32 Autor: kris-kross
---.kpn.net
Nie bedzie miedzynarodowego polaczenia pomiedzy panstewkiem Kuj-Pom I Mazovia?
No nie ... a co na to pasazerowie?
2014-11-04 11:48:17 Autor: Kflik
---.60.129.178
Państwo polskie istnieje tylko teoretycznie
2014-11-04 11:48:34 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Cóż problem Kutna jest na rękę zarówno marszałkowi von Zaubetzkemu bo Awaria może wtedy jeździć jedynie wewnątrzwojewódzko (nie ma problemu z Kutnem) jak i łódzkiemu (można bez przeszkód wprowadzić ŁKA i odtrąbić sukces). Tymczasem być może paradoksalnie dzięki uwaleniu Kutna poprawi się oferta na pozostałych liniach w Kujawsko-pomorskim, gdyż jak wiadomo Awaria RP nie ma zbyt dużo taboru do obsługi połączeń i musi/musiała ratować się podwykonawstwem Przewozów Regionalnych a to jej nie na rękę gdyż chce mieć województwo dla siebie.
2014-11-04 11:52:05 Autor: leemc
---.static.ip.netia.com.pl
leemc Wybory za 12 dni. Każdy może pokazać co o tym myśli.
2014-11-04 11:55:02 Autor: leemc
---.static.ip.netia.com.pl
leemc W odpowiedzi na post scorpio:
"Cóż problem Kutna jest na rękę zarówno marszałkowi von Zaubetzkemu bo Awaria może wtedy jeździć jedynie wewnątrzwojewódzko (nie ma problemu z Kutnem) jak i łódzkiemu (można bez przeszkód wprowadzić ŁKA i odtrąbić sukces). Tymczasem być może paradoksalnie dzięki uwaleniu Kutna poprawi się oferta na pozostałych liniach w Kujawsko-pomorskim, gdyż jak wiadomo Awaria RP nie ma zbyt dużo taboru do obsługi połączeń i musi/musiała ratować się podwykonawstwem Przewozów Regionalnych a to jej nie na rękę gdyż chce mieć województwo dla siebie."
Nigdy PRy nie wykonywały kursów w imieniu Arrivy, więc nie można pisać o "ratowaniu się" PeeRami. Wszystkie wymiany poszczególnych połączeń następowały w stosunku 1:1.
2014-11-04 12:34:19 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Kolego, spójrz zatem na trasę Bydgoszcz - Piła. O jakim 1:1 ty mówisz? 4,5 pary Regio z PR Poznań kontra 3,5 pary Awarii na odcinku Bydgoszcz - Piła (nie liczę Nakła czy Wyrzyska bo to relacja wewnątrzwojewódzka). Wykreśl zatem kolego wszystkie Regio z tej trasy i zobacz co zostanie. ch...j d...a i kamieni kupa.
W przypadku tras Bydgoszcz - Gdynia, Bydgoszcz - Olsztyn, Bydgoszcz/Toruń - Poznań i Bydgoszcz - Toruń - Kutno PR robią trasy międzywojewódzkie. Ponownie zatem wykreśl wszystkie Regio z trasy Bydgoszcz/Toruń-Poznań. Co ci zostanie? Otwórz swój umysł i wyjdź poza Grudziądz i Grupę.
2014-11-04 12:36:00 Autor: awarria kaput
---.158.218.200.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jeszcze rok trzeba się przemęczyć a potem temu dziadowstwu w postaci złodziejskiej Awarrii powiemy rauss do Niemiec. Nikt nie chce z nimi współpracować bo wszem i wobec wiadomo co to za zaraza
2014-11-04 13:31:31 Autor: dróżnik
---.145.108.124
qrwica mnie chce udusić kiedy czytam o takich debilach i o tej debilnej ustawie.
2014-11-04 13:37:13 Autor: wch
---.tktelekom.pl
No to wyborcy do urn i urypać tych co chcą jeździć pociągami po swoim kołchozie!
2014-11-04 13:55:04 Autor: aa
---.58.199.91
Zamiast przeklinać to opublikujcie i kopiujcie ten tekst żeby przeczytało go jak najwięcej ludzi i żeby jak najwięcej ludzi pokazało co na ten temat myśli.... podczas wyborów!
2014-11-04 14:38:59 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To jest Polska
Jak można się nie dogadać w sprawie paru pociągów. Czy to są jakieś niebotyczne sumy???? Jakoś do przydzielania sobie premii w urzędach pieniądze są zawsze.
Ktoś się powinien wreszcie tym marszałkom dorwać do dupy bo to jest chamstwo i tyle. Wiecznie tym pasażerom robią pod górke.
Co wy sobie myślicie gryzipióry zasrane że każdy się wozi beemkami albo passatami jak wy? Wstyd !!!
2014-11-04 15:20:24 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ scorpio:
Błędne pisanie nazwy może daje autorowi jakąś radochę, ale dobitnie świadczy że nie należy się spodziewać od niej jakiejkolwiek próby rzetelności wypowiedzi.
Ciekawe kiedy "wydedukujesz" że skoro KŚy są podwykonawcą PRów, a PRy podwykonują Arrivie to... Arriva działa tylko dzięki rezerwom taborowym KŚów?
2014-11-04 16:04:30 Autor: gggg
---.dynamic.mm.pl
Dlatego jeżdżę busami.Wszystko w temacie.
2014-11-04 16:47:34 Autor: Awarria
---.dynamic.gprs.plus.pl
A jeden upiór to nawet nie zdążył odejść to Upiór Roku pt. Rozkład Jazdy Bydgoszcz - Chełmża.
2014-11-04 16:54:05 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Żeby rozjaśnić sprawę podwykonawstwa PR na rzecz Arrivy RP,kolega @ieemc jest w błędzie .Po wygraniu przetargi przez spółkę Arriva RP w 2013 na świadczenie usług na większości linii zelektryfikowanych terenu województwa kujawsko - pomorskiego .Odział PR w Bydgoszczy nie miał innego wyboru jak podjąć się pracy podwykonawczej na rzecz Arrivy RP.Najwięcej zyskała na tym Arriva ponieważ nie posiadając żadnej jednostki elektrycznej (ED74 są własnością UMWKP) była zdolna obsłużyć linie w wygranych pakietach .Z kolei po przegranym przetargu przez PR odział nie miał innego wyjścia jak podjąć się podwykonawczej pracy przewozowej bo w innym przypadku groziła mu likwidacja lub w najlepszym przypadku zwolnienie około 50 procent załogi (zwolnienia oczywiście były ale nie na taką skalę).Więc reasumując gdyby nie podwykonawstwo postawionego pod ścianą Zakładu PR w Bydgoszczy to przewoźnik Arriva RP miałby ogromne problemy z utrzymaniem siatki połączeń .Wyobraźmy sobie taki scenariusz Zakład PR w Bydgoszczy ulega likwidacji i w efekcie na liniach zelektryfikowanych w kuj -pom następuje paraliż bo już nie byłoby komu jeździć jako podwykonawca dla Arrivy .Taka jest prawda jeśli chodzi o sytuację w kujawsko - pomorskim Sławomir Raflewski Na szczęście do takiej sytuacji raczej nie dojdzie,więc pasażerowie nie mają się czym martwić
2014-11-04 17:08:01 Autor: strunobetonowiec
---.178.161.102
Może to szansa, by powróciły kujawsko-pomorskie Przewozy Regionalne, za co trzymam kciuki, bo awaria wybitnie mi nie przypada do gustu (te obrzydliwe zielone spalinowe zespoły trakcyjne ! )
2014-11-04 17:58:10 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Arriva chyba aż tak nie musi wynajmować kibli od PR. Na samym początku mieli takie fajne wagony, bodajże serii Bm. do tego kilka lokomotyw od Schenkera i można jeździć pod drutem nie mając ani jednego klopa. Tylko trzeba chcieć i tak to policzyć, aby wyszło, że się opłaca.
2014-11-04 19:49:47 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
By uściślić wypowiedź Sławka po wygraniu w 2013 Arriva Rail Polska nie była w stanie obsłużyć całego województwa posiadanym taborem, gdyż fizycznie go nie wypożyczyła poza 2 sztukami Baureihe 646. Przekazano więc ED72A (a nie ED74 bo te są w PKP IC ;)), z PR Bydgoszcz, gdzie jeździły na wypożyczeniu do Arrivy Rail Polska. Dzięki wyżyłowaniu na maksa obiegów i cięciom połączeń na Linii Unisławskiej udało się "spiąć ofertę", jednak gdyby nie podwykonawstwo PRów na liniach:
a) Bydgoszcz - Piła
b) Bydgoszcz/Toruń - Inowrocław - Mogilno - Wydartowo (granice woj)
c) Bydgoszcz - Toruń - Jabłonowo Pomorskie - Biskupiec Pomorski
d) Bydgoszcz - Laskowice Pomorskie - Smętowo
e) Toruń Główny - Włocławek - Kutno
nie byłoby mowy o kursach poza granice województw to raz a dwa oferta pociągów wewnątrz wojewódzkich byłaby mocno ograniczona. Wystarczy spojrzeć w rozkład dla regionu i wykreślić wszystkie pociągi Regio i otrzymamy rozkład typu ch...j d...a i kamieni kupa.
Jednak perspektywa dla trasy Grudziądz - Laskowice Pomorskie mocno ogranicza. Dobrze, że Arriva zwiększa częstotliwość par z 3 do 7 ale nie kosztem Kutna - zawsze się można tłumaczyć finansowaniem ale Koleje Wielkopolskie mimo szczątkowej kasy z Województwa Łódzkiego dojeżdżają z Poznania do Kutna, tak samo Koleje Mazowieckie z Sierpca do Kutna, ba nawet uruchamiają pociąg Mazovia na zasadach komercyjnych z Płocka do Warszawy Wschodniej, od grudnia pojedzie też piątkowo-niedzielna Mazovia bis. Tak naprawdę Arriva wycofuje się z Kutna, gdyż zwyczajnie brakuje taboru na tę linię. Być może jedynym ratunkiem w tym momencie byłoby wydłużenie kilku pociągów Regio z Łodzi do Kutna do Kalisk Kujawskich i realizacja dogodnych skomunikowań.
2014-11-04 22:05:45 Autor: Kinga13
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Można mowić ze Arrivie brakuje taboru bez uzasadnienia. Pomimo, iz nie jestem fanem Arrivy to jednak chylę czoło przed ich sprawnością w zakresie zmian w obsłudze taborowej. Jest tam dobry zespół, który szybko i sprawnie reorganizuje obsługę przy zachowaniu optymalizacji. Juz nie jeden wróżył im koniec. W prowadzonych negocjacjach głownie kierują sie dobrem pasażera przy zachowaniu racjonalnych kosztów. Mogliby sie obrażić i zamknąć obsługę w granicach wojewodztwa i wszystko byłoby zgodne z zawarta umowa z kuj- pom. To wojewodztwo winno sie w te negocjacje zaangażować a nie wystawiać jako tarcze strzelecka Arrive.
2014-11-04 22:17:29 Autor: Kinga13
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do autora,
Z zamieszczonego artykułu wynika, iz województwo Kujawsko - Pomorskie ma tylko problem na styku z łódzkim. W obecnym rozkładzie załatwiono to kosztem połączeń z województwem pomorskim. Głownie na linii 131. Czy nastąpi kolejna powtórka w rozkładzie obowiązującym od grudnia. Pewnie znowu bedą petycje mieszkańców o zwiększenie liczby połączeń na tym styku. Chyba juz niedługo Pomorskie bedzie odbierać od Newagu 4 Turbokible, ktore bedą rowniez jeździć do Bydgoszczy. Co z tym połączeniem. Jak rowniez mam pytanie dotyczące pozostałych połączeń na styku z woj. Pomorskim. Rozumiem, ze sie dogadali.
2014-11-04 22:22:01 Autor: andrzej56
---.toya.net.pl
Chyba najlepszy rozwiązaniem jest powrót PR na linię Łódź-kutno-Włocławek-Toruń :)
A czy za rok nadal bedzie Arriva obslugiwala tą linię Kolejową? Czy przetarg bedzie?
2014-11-05 08:19:31 Autor: Gierek
---.10.1.25
Gierek Konieczna jest ustawowa regulacja kwestii połączeń stykowych - nie może być takich sytuacji jak w Kutnie, marszałkowie powinni mieć bezwzględny prykaz realizowania takich przewozów. Od tamtego roku władza nic w tym kierunku nie zrobiła!
2014-11-05 10:39:56 Autor: mariusz kokocinski
---.static.ip.netia.com.pl
A ROZKLAD JAZDY BYDGOSZCZ-UNISLAW POMORSKI-CHELMZA BEDZIE OD NOWEGO ROKU JESZCZE GORSZY OD OBECNEGO.
A MYSLELISMY JAKO PASAZEROWIE ZE GORZEJ JUZ BYC NIE MOZE.
2014-11-05 15:12:17 Autor: irek#1
---.toya.net.pl
A rozkład Kutno-Włocławek-Toruń to może jest dobry ?
zaledwie 4 polaczenia Arrivy a powinno minimum z 6/7 być :(
A teraz chcą zabrać marne 4 kursy z Kutna. ŻAL......
2014-11-06 07:56:48 Autor: hihi
---
"Tylko trzeba chcieć i tak to policzyć, aby wyszło, że się opłaca."
Dobre....
Czyli każdy samorząd musiałby wykładać na kolej co najmniej dwa razy tyle co obecnie lub drastycznie pociąć połączenia....
Brawo, chłopie. Braaawo....