NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Wózek dziecięcy zakleszczony w drzwiach pociągu SKM. UTK interweniuje

| UTK / ms, Rynek-Kolejowy.pl 24.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-06-24 14:37:42 Autor: Zdenek
---.43.4.226
Rozumiem, że doszło do wypadku bez następstw a nie "zdarzenia". Proszę nazywajcie rzeczy po imieniu. Czy od wypadku do czasu odsunięcia kierownik nadal sprawował obowiązki?
2015-06-24 15:00:30 Autor: Pako
---.centertel.pl
^^ Niema czegoś takiego jak wypadek bez następstw!
PS. drużyny konduktorskie wszystkich przewoźników, powinny sobie takie zdarzenie szczególnie mieć na uwadze.
2015-06-24 15:37:38 Autor: Zdenek
---.43.4.226
Pako,

Ubezpieczasz sie od wypadków czy od następsw (nieszcześliwych) wypadków?

W tym wypadku doszło do wypadku ale nie było następswa, czyli nie ma podstawy do roszczenia. Jasno napisano w https://joannaglowkaa.wordpress.com/2013/02/06/od-nastepstw-nieszczesliwych-wypadkow-slow-kilka/
SKM dokonał próby ukrycia zajścia wypadku. Jak rozumiem oprócz UTK odwiedzi ich jeszcze prokurator.
2015-06-24 15:57:11 Autor: Xawery
---.dynamic.gprs.plus.pl
Każdy wypadek jest zdarzeniem ale nie każde zdarzenie jest wypadkiem.
2015-06-24 17:05:13 Autor: Myślący
---.echostar.pl
Nie ma czegoś takiego jak "wypadek bez następstw" Nowe określenia to: wypadek, poważny wypadek i incydent. Ten przypadek kwalifikuje się jako incydent który jak by nie patrzeć jest zdarzeniem.

Szczegółowo to określa instukcja Ir-8 którą można pobrać tutaj: http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ir-8.pdf jesli chodzi o zarządcę infrastruktury PKP SKM to oni mają swój odpowiednik tej instrukcji który wiele się nie różni ponieważ to jest skopiowanie zapisów z rozporządzeń ministra.


Z drugiej strony to jeśli był sygnał ostrzegający to po nim wsiadanie i wysiadanie jest zabronione i taka informacja jest przy każdych drzwiach i w regulaminie przewoźnika. Wsiadanie i wysiadanie po sygnale jest robione na własną odpowiedzialność.
2015-06-24 20:17:25 Autor: pwlk
---.centertel.pl
Nie znam szczegółów zdarzenia, ale z artykułów wynika, że dziecko było wyciągane z wózka zakleszczonego w drzwiach ruszającego pociągu przez ojca biegnącego po peronie (!), a przy drzwiach w pociągu była jeszcze co najmniej jedna osoba. Należy to nazwać nie "przytomną", ale raczej desperacką reakcją w panice. Przytomna reakcja polegałaby na natychmiastowym użyciu hamulca bezpieczeństwa, najlepiej już w momencie zatrzaśnięcia drzwi zanim jeszcze pociąg ruszył. A jak już ruszył, to na hamowaniu nagłym nie przejechałby dalej niż 1-2 metry.

Większość ludzi nie ma pojęcia co w takiej sytuacji robić. A wtedy nie ma czasu na myślenie tylko trzeba działać. Ktoś mi opowiadał, że widział jak dzieciak wpadł w szczelinę między pociągiem a peronem, po czym "przytomny" ojciec zaczął go o zgrozo sam wyciągać. Na moje pytanie czy ktoś z przyglądających się szarpnął za hamulec aby uniemożliwić ruszenie składu usłyszałem "a gdzie jest hamulec bezpieczeństwa?". Jakby ktoś nie wiedział jest przy każdych drzwiach.
2015-06-24 21:19:08 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kierownik to za mało. Kto odpowiada za bezpieczeństwo!!!
2015-06-24 21:43:03 Autor: niedasie
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No tak, sprawa nagłośniona to i UTK wszczyna procedury. I czy coś to poprawi bezpieczeństwo? Wątpię ...
2015-06-24 22:12:31 Autor: dasie
---.dynamic.chello.pl
niedasie jak już to utk to nagłośnił.
2015-06-24 22:48:40 Autor: marudero
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak zwykle zwalić winę na kierownika/maszynistę. A ja się pytam , jak pociąg EZT mógł ruszyć przy nie domkniętych drzwiach? Czyżby w SKMT nie było blokady takiej jak jest w KMKOL?
2015-06-24 23:02:30 Autor: MR
---.as13285.net
Pwlk: a nie wiesz przypadkiem, jak biegnący po peronie ojciec miał niby pociągnąć za ten hamulec bezpieczeństwa? Miał może najpierw wejść do pociągu przez okno?
2015-06-24 23:02:49 Autor: MR
---.as13285.net
Pwlk: a nie wiesz przypadkiem, jak biegnący po peronie ojciec miał niby pociągnąć za ten hamulec bezpieczeństwa? Miał może najpierw wejść do pociągu przez okno?
2015-06-24 23:02:56 Autor: MR
---.as13285.net
Pwlk: a nie wiesz przypadkiem, jak biegnący po peronie ojciec miał niby pociągnąć za ten hamulec bezpieczeństwa? Miał może najpierw wejść do pociągu przez okno?
2015-06-25 00:09:56 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
W odpowiedzi na post marudero:
"Jak zwykle zwalić winę na kierownika/maszynistę. A ja się pytam , jak pociąg EZT mógł ruszyć przy nie domkniętych drzwiach? Czyżby w SKMT nie było blokady takiej jak jest w KMKOL?"
Tylko niektóre jednostki mają blokadę. Wielu kierpociów w SKMT zamiast patrzeć jak trzeba to mając wszystko gdzieś jednocześnie naciskają przycisk sygnału i przycisk zamknięcia drzwi i mówią maszyniście by odjeżdżał. Chociażbym chciał bronić lokalnego przewoźnika to się nie da, SKMT to syf, kiła i mogiła.
2015-06-25 08:03:13 Autor: pwlk
---.centertel.pl
@MR
No ojciec nie. Wsiadały 4 osoby i ktoś był w pociągu przy drzwiach.
2015-06-25 09:18:14 Autor: siwy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
nie wiemy jak było naprawdę,mogło być też tak że osoby te stały na peronie i zajmowały się wszystkim tylko nie tym w jakim celu przyszły na peron SKM a jak Kierownik pociągu dał sygnał maszyniście że można jechać i ten maszynista zamykał drzwi to OWE osoby nagle oprzytomniały że chcą wejść do pojazdu i z tond to całe zamieszanie,bardzo często obserwuję takie sytuacje na stacjach/przystankach SKM/MPK i uważam że w większości takich zdarzeń winni są pasażerowie!
2015-06-25 09:21:07 Autor: Pro
---.free.aero2.net.pl
A wiec sprobujmy to sobie wyobrazic. Nikt inny nie ma pretensji poza dwojgiem ludzi, ktorzy stoja oboje na peronie i wpakowali wozek z dzieckiem w drzi zeby sie nie zamknely. Oczywiscie przed zamknieciem dzwi jest sygnal, ale mozna dzwi zablokowac np wozkiem z dzieckiem wiec spoko. Mam nadzieje, ze prokurator pomimo nagonki medialnej odpowiednio ich udupi za glupote.
2015-06-25 13:15:58 Autor: rangerek
---.oracle-ocna.com

rangerek
odwracanie kota ogonem przez glupich ludzi
nie ważne czy sygnał był 1,2,3,50 - jak wózek był w drzwiach to pociąg NIE MIAŁ PRAWA ruszyć - kierpoć mógł wyjśc opierd....., nawet SOK wezwać do mandatu ale jego pieprzonym obowiązkiem jest zapewnić pasażerom BEZPIECZEŃSTWO, a jak nie potrafi to niestety, niech mu SKM znajdzie inne, mniej odpowiedzialne stanowisko, nie wiem, kasjer, zapowiadacz, stróż....
2015-06-25 16:20:15 Autor: Gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Pro: jak coś wiesz na ten temat, to leć do prokuratury. Za ukrywanie przestępstwa możesz zostać skazany. A jeśli nie, to odszczekaj kłamstwo, bo sam na ciebie doniosę.
2015-06-25 22:21:13 Autor: michall
---.dynamic.chello.pl
Jak raz byłem wtedy na GG. Cała akcja spowodowała potęzny zamęt bo ten feralny do Wejherowa stał ponad godzinę z otwartymi drzwiami i tylko co 2 min komunikaty żeby do niego nie wsiadać tylko z toru 502.
Dopiero po chwili ktoś tam stał i przepedzał od drzwi podróznych "na pamięć"
Młody człowiek był trochę awanturny, dzieci płakały, matka tez bardzo panikowała. Do spisywania podszedł patrol policji który dosłownie 7 mniut wczesniej widziałem przed dworcem. Wiec pewnie będą zaznana przeciwko zeznaniom. Nie wiem ile skład przejachał, wg mnie stał tak jak kazdy po wydłuzeniu trasy do Gśrodmiescie. Jak nie hamulcem to jednak chyba KIERPOC zadziałał... Monitoringu nie widziałem...
2015-06-26 09:26:03 Autor: mors
---.adsl.inetia.pl
To nie wina kierownika lecz podróżnej z wózkiem , po sygnale się już nie wsiada. Ludzie czy można oskarżać kierownika że prawidłowo wykonywał swoje obowiązki, a ta medialna nagonka, ma tylko przysporzyć pismakom taniej sensacji
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS