Partnerzy serwisu:
Biznes

Wolny rynek? Wolne żarty! Czyli o PKP w \"Polityce\"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
20-03-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polityka, 19 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Wolny rynek? Wolne żarty! Czyli o PKP w \"Polityce\"
- Rośnie grono krytyków gospodarki wolnorynkowej. Koronnym dowodem, że konkurencja prywatnych firm zawodzi, jest zapaść w kolei i energetyce. Czy oba te sektory powinny wrócić pod kontrolę państwa? - pyta Adam Grzeszak w ostatniej "Polityce".

- Jest jakaś niby-konkurencja, a na końcu jest bałagan - mówił Donald Tusk wyjaśnianiąc zamieszanie związane z grudniową zmianą rozkładu jazdy. W tym samym czasie z różnych stron sceny poliytycznej pojawiały się zachęty do korzystania z przykładu francuskiego i tamtejszych, pozostających w rękach państwa kolei. - Dlaczego tak nie może być i u nas? - zastanwia się "Polityka".

- Oczywiście, że może. Ale pod warunkiem, że polskie państwo zainwestuje w kolej równie dużo pieniędzy jak francuskie i będzie pokrywało na bieżąco deficyt swojego pasażerskiego przewoźnika, który w ciągu ostatniego roku urósł z 7,2 do 9,5 mld euro. Trudno mi sobie to jednak wyobrazić - wyjaśnia na łamach "Polityki" Henryk Klimkiewicz, przewodniczący Railway Business Forum.

W dalszej części tekstu możemy przeczytać o wydarzeniach z ostanich lat, które doprowadziły do zapaści polskich kolei oraz sytuacji kryzysowej z przełomu roku. Przewodniczący Railway Business Forum wyjaśnia, że przyczyną zamieszania było dopuszczenie do funkcjonowani na jednym rynku dwóch podobnej wielkości firm publicznych.

- PKP Intercity i Przewozy Regionalne to firmy, które zbankrutować nie mogą. Nie martwią się zadłużeniem, walczą jedynie o to, by zdobyć niezbędną ilość gotówki na pokrycie najpilniejszych wydatków - dodaje na łamach "Polityki" Klimkiewicz.

- Polski publiczny właściciel nie ma pieniędzy ani pomysłu, co zrobić z koleją (...) Tak więc to nie konkurencja, ale państwo - brak wizji transportu, brak sprawnego nadzorcy rynku, marna jakość zarządzania, działanie pod dyktando związkowców i polityków - jest największym problemem. Nie jesteśmy nawet w stanie wykorzystać pieniędzy z UE (...) a to właśnie zadanie państwa, w których nie wyręczy go żadna konkurencja - konkluduje Adam Grzeszak. 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5