Partnerzy serwisu:
Nasze konferencje

Interoperacyjność w Podsystemie Tabor - pytania i odpowiedzi już w październiku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

NASZE KONFERENCJE
Interoperacyjność w Podsystemie Tabor - pytania i odpowiedzi już w październiku
Jak na bieżącą działalność producentów taboru kolejowego i firm zajmujących się podzespołami do niego wpłyną najnowsze ureguloweania w zakresie interoperacyjności i bezpieczeństwa? O czym nie wolno zapominać w procesie tworzenia SIWZ-ów w przetargach na zakup i modernizację pociągów? Jakie są powiązania tej tematyki z kwestiami dotyczącymi infrastruktury kolejowej? Na te pytania odpowiedzi będzie można uzyskać podczas dwudniowego seminarium organizowanego przez Railway Business Forum oraz SITK Oddział w Łodzi w dniach 9-10 października.

- O konsekwencjach nowego stanu prawno-organizacyjnego RBF stara się informować rynek kolejowy od marca 2012 roku, kiedy to opublikowany został stosowny raport i zorganizowana specjalna konferencja. W maju Railway Business Forum zorganizowało kolejną konferencję odnośnie specyfiki infrastruktury kolejowej. Teraz przyszła kolej na tabor kolejowy - mówi Piotr Faryna, dyrektor wykonawczy w Railway Business Forum. -  W zasadzie wszyscy uczestnicy procesów związanych z ruchem kolejowym i taborem (zamawiający tabor, samorządy, przewoźnicy, producenci taboru, producenci wyposażenia taboru, zakłady naprawcze itp.) mają wyjątkową okazję poznać najnowsze regulacje związane z sygnalizowaną tematyką. Seminarium będzie szczególnie ważne dla wszystkich podmiotów wprowadzających tabor (wraz z podzespołami) na rynek. Aby to uczynić, muszą spełnić wymagania przewidziane dla dopuszczeń do eksploatacji i uzyskania certyfikatów i świadectw - podkreśla Faryna. - Te tematy mogą być także interesujące dla podmiotów finansujących  zakupy i modernizacje taboru (leasingodawcy) i firm doradczych w tej branży - dodaje.

Seminarium podzielone będzie na pięć sesji. Każda z nich poświęcona zostanie osobnej tematyce związanej z najnowszymi unijnymi regulacjami prawnymi. Celem wydarzenie jest ich prezentacja, ocena skutków wdrożenia oraz wskazanie działań dla zainteresowanych podmiotów.

W pierwszej sesji (9 października) przedstawione zostaną informacje na temat okresów przejściowych dla wdrażania specyfikacji TSI i ich wpływu na projekty modernizacji taboru oraz specyfikacji na zakup nowego taboru. Podjęte zostaną również kwestie procedur dopuszczenia do eksploatacji pojazdów kolejowych oraz procedury oceny zgodności składników interoperacyjności i certyfikacji innych elementów współtworzących tabor w świetle znowelizowanej ustawy o transporcie kolejowym.

 Druga sesja poświęcona będzie aktualnościom w TSI Lokomotywy i tabor pasażerski, Sterowanie ruchem, Infrastruktura oraz Energia. Przedstawione zostaną także informacje na temat wymagań w zakresie konstrukcji i badań taboru kolejowego wg TSI Hałas oraz przewidywane zmiany w TSI Tabor kolejowy - wagony towarowe.

Sesja trzecia to kwestie związane z rynkiem taboru kolejowego przed i po wejściu w życie specyfikacji TSI. Przedstawione zostaną dane na temat zapotrzebowania na nowy tabor kolejowy i modernizacje w najbliższych latach w Polsce. Zaprezentowana zostanie również analiza ofert producentów krajowych w zakresie nowego i modernizowanego kolejowego taboru trakcyjnego.

Drugi dzień seminarium (10 października) rozpocznie się od sesji poświęconej zagadnieniom bezpieczeństwa ruchu kolejowego w aspekcie taboru kolejowego. Podjęta zostanie tematyka unijnych regulacji prawnych w zakresie bezpieczeństwa kolei, problematyka utrzymania taboru kolejowego odnośnie wagonów towarowych, jak również wymagań technicznych w TSI Udogodnienia dla osób z ograniczona mobilnością w podsystemie tabor. Mowa będzie także o kwestia ochrony środowiska w unijnych regulacjach prawnych.

Ostatnia sesja poświęcona będzie odpowiedzi na pytanie, jak poprawnie napisać specyfikację na zakup i modernizację taboru kolejowego. Przedstawione zostaną informacje na temat tego, co powinno zawierać studium wykonalności, jaka powinna być jego zawartość i metodyka oraz jakie mogą być źródła finansowania zakupów i modernizacji taboru.

Szczegółowe informacje o programie i formularze zgłoszeniowe tutaj.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5