Partnerzy serwisu:
Kadry

Wołek: Nominacja Marii Wasiak jest bardzo korzystna dla przyszłości kolei

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KADRY
Wołek: Nominacja Marii Wasiak jest bardzo korzystna dla przyszłości kolei
Zdaniem dr Marcina Wołka z Uniwersytetu Gdańskiego, fundamentalną kwestią, którą musi rozwiązać Maria Wasiak, jest przyspieszenie przygotowań inwestycji, zwłaszcza w transporcie kolejowym, które mają być zrealizowane przy współudziale unijnych pieniędzy w ramach perspektywy finansowej 2014-20.

W piątek Ewa Kopacz przedstawiła skład nowego rządu. Ministrem Infrastruktury i Rozwoju ma zostać Maria Wasiak, obecnie członek zarządu PKP SA, a w przeszłości m.in. prezes PKP SA, prezes PKP Przewozów Regionalnych oraz (w latach 1998-99) szefowa Gabinetu Politycznego Tadeusza Syryjczyka (wówczas ministra transportu i gospodarki morskiej w rządzie Jerzego Buzka).

„Doskonale zna bolączki zarówno przewoźników pasażerskich, jak i towarowych”

– Ta nominacja to dobra informacja dla transportu kolejowego, bo nowa minister wniesie merytoryczne przygotowanie, zdobyte w segmentach tej branży bardzo doświadczonych w ostatnich latach. Mam tu przede wszystkim na myśli fakt, iż kandydatka na ministra była prezesem Przewozów Regionalnych, ale też, dzięki wieloletniej pracy w strukturach Grupy PKP, doskonale zna bolączki PKP Intercity czy też przewoźników towarowych – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” dr Marcin Wołek z Katedry Rynku Transportowego Uniwersytetu Gdańskiego.

Jego zdaniem, wyzwania, które będą stały przed Marią Wasiak, to przede wszystkim integracja różnych podsystemów transportu, zwłaszcza na obszarach metropolitalnych. – Fundamentalną kwestią jest też przyspieszenie przygotowań inwestycji, zwłaszcza w transporcie kolejowym, które mają być zrealizowane przy współudziale unijnych pieniędzy w ramach perspektywy finansowej 2014-20. Bardzo istotnym obszarem zainteresowania nowej minister musi też być przyspieszenie ślimaczących się inwestycji kolejowych, jak również praca nad  docelowym modelem funkcjonowania Grupy PKP. Przychodzi np. ostateczny czas, by odpowiedzieć na pytanie, czy PKP PLK nadal ma być spółką prawa handlowego. Wyzwań jest sporo, ale nowa minister jest osobą kompetentną do kierowania tak trudnym resortem jakim jest MIR. Łączy w sobie doświadczenie oraz wiedzę sprawnego urzędnika i kreatywnego menedżera – dodaje Wołek.

Trzeba wzmocnić siłę polskich portów

Jakie inne obszary poza transportem kolejowym należy określić mianem „obszarów problemowych”? Zdaniem Marcina Wołka, przede wszystkim jest to branża portowa.

– Polskie porty mają kluczowe znaczenie dla gospodarki, dlatego należy podnosić ich konkurencyjność. Mam tu na myśli przede wszystkim inwestycje poprawiające przepustowość „wąskich gardeł” na styku infrastruktury portowej oraz sieci dróg i kolei – konkluduje nasz rozmówca.

Głosowanie nad wotum zaufania dla rządu Kopacz zaplanowane jest na 1 października.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

8 mld zł z UE na polski transport już pewne

Biznes

8 mld zł z UE na polski transport już pewne

Emilia Derewienko 22 listopada 2016

MIR: Przejazdy będą bezpieczniejsze, a zarządcy i przewoźnicy oszczędzą

Prawo i polityka

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

Świat

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

lp, Rynek Kolejowy 19 listopada 2015

Żmijan dla RI: MIR się nie udało

Prawo i polityka

Żmijan dla RI: MIR się nie udało

ed, Rynek Infrastruktury 12 listopada 2015

Wołek: Problemem kolei jest nadregulacja

Prawo i polityka

Wołek: Problemem kolei jest nadregulacja

dl, Rynek Kolejowy 27 października 2015

Zobacz również:

8 mld zł z UE na polski transport już pewne

Biznes

8 mld zł z UE na polski transport już pewne

Emilia Derewienko 22 listopada 2016

MIR: Przejazdy będą bezpieczniejsze, a zarządcy i przewoźnicy oszczędzą

Prawo i polityka

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

Świat

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

lp, Rynek Kolejowy 19 listopada 2015

Żmijan dla RI: MIR się nie udało

Prawo i polityka

Żmijan dla RI: MIR się nie udało

ed, Rynek Infrastruktury 12 listopada 2015

Wołek: Problemem kolei jest nadregulacja

Prawo i polityka

Wołek: Problemem kolei jest nadregulacja

dl, Rynek Kolejowy 27 października 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5