NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Wodorowy pociąg iLint w ruchu pasażerskim w Austrii

| Jakub Madrjas 14.09.2020 33

Wodorowy pociąg iLint w ruchu pasażerskim w Austrii
fot. OBB
Koleje Austriackie (ÖBB) rozpoczęły testy pierwszego na świecie wodorowego pociągu pasażerskiego Alstom Corradia iLint. Testy - w ruchu pasażerskim - potrwają do 26 listopada 2020 roku.
Jak podaje narodowy przewoźnik, w ramach trwających około 10 tygodni testów pociągu Coradia iLint Alstomu Koleje Austriackie chcą zdobyć doświadczenie z alternatywną technologią napędu - ogniwami paliwowymi. Pociąg wodorowy będzie kursował z Wiednia do Fehring oraz na trasie między Wiener Neustadt a Puchberg am Schneeberg i Gutenstein do 26 listopada 2020 r. Prezes ÖBB Andreas Matthä w oświadczeniu podkreślił, że firma będzie pionierem w testowaniu technologii wodorowej w ruchu pasażerskim; nazwał nawet ÖBB "największą austriacką firmą zajmującą się ochroną klimatu".

Dr. Jörg Nikutta, rzecznik Alstom w Niemczech i Austrii podkreślił, że dzięki testom w ruchu pasażerskim projekt iLint osiągnął ,kolejny kamień milowy. - „Bezemisyjna technologia napędu Coradia iLint stanowi przyjazną dla klimatu alternatywę dla konwencjonalnych pociągów z silnikiem Diesla, zwłaszcza na trasach niezelektryfikowanych - podkreślił. 

Jak czytamy w komunikacie, ÖBB chcą być neutralne pod względem emisji CO2 do 2030 roku. Podkreślają testowanie dwóch technologii, w tym również pociągów zasilanych bateriami, jak Cityjet eco (w tym roku zamówiono 11 takich pociągów od Siemensa).. - Pociąg musi sprawdzić się przede wszystkim na liniach, które nie są przeznaczone do elektryfikacji. Jak dotąd pociągi wodorowe były używane głównie w północnych Niemczech i Holandii - informuje biuro prasowe przewoźnika podkreślając, że trasy austriackie będą dużo bardziej wymagającym testem. 

Przypomnijmy, że wodorowy iLint otrzymał zezwolenie na eksploatację w Niemczech już dwa lata temu. Producent ma zamówienia na pociągi z Dolnej Saksonii oraz - niedawno udzielone - z Włoch. Niedawno austriackie ministerstwo ochrony klimatu dało 3,1 mln euro na rozwój wodorowo-elektrycznego pociągu do lokalnych przewozów po liniach wąskotorowych.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Austria (149)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Austria (149)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5