Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Włoska Frecciarossa wjedzie na francuskie KDP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
01-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Włoska Frecciarossa wjedzie na francuskie KDP
Fot. Bombardier Transportation
Marco Caposciutti, dyrektor techniczny włoskich kolei Trenitalia, potwierdził, że jeszcze w tym roku rozpoczną się testy najszybszych pociągów ETR 1000 na francuskiej linii dużych prędkości.

Składy zespolone ETR1000, kursujące po szybkich liniach we Włoszech z prędkością do 300 km/h, uchodzą za jedne z lepszych w swojej klasie (na testach rozpędził się do 394 km/h). 50 pojazdów zostało wyposażonych w podzespoły elektryczne, zdolne do pracy pod czterema systemami zasilania, z których dwa występują we Włoszech, a dwa poza tym krajem. Koleje Włoskie od początku planowały uruchamianie dzięki nim połączeń z krajami ościennymi – głównie z Francją.

Plany z 2015 roku dotyczyły nawet uruchomienia połączeń z Włoch do Brukseli, w ramach otwartego dostępu. Ostatecznie jednak na razie ekspansja połączeń Frecciarossa planowana jest do Paryża. Jak powiedział szef techniczny kolei włoskich magazynowi Rail Journal, testy będą prowadzone przez kilka kolejnych miesięcy na linii LGV na odcinku Paryż – Lille. Trenitalia chciałaby uzyskać komplet dokumentów w pierwszej połowie 2020 roku i od czerwca 2020 rozpocząć regularną obsługę pasażerską pomiędzy Mediolanem a Paryżem pięcioma zestawami ETR1000.

Na początku czerwca 2019 Trenitalia, w ramach olbrzymiego planu inwestycyjnego, poinformowała o wyborze dostawcy kolejnych szybkich pociągów. Ponownie będzie nim Hitachi wraz z Bombardierem, a zamawiający otrzyma ponownie ETR1000 w liczbie 14 egzemplarzy. Pociągi mają być tym razem przygotowane do osiągania 360 km/h.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Infrastruktura

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 04 czerwca 2020

V250 Albatros rozpoczęły kursowanie we Włoszech

Tabor i technika

Zobacz również:

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Infrastruktura

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 04 czerwca 2020

V250 Albatros rozpoczęły kursowanie we Włoszech

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5