Jak informuje portal internetowy „MMSzczecin.pl”, kontrola Urzędu Zamówień Publicznych nie wykazała żadnych nieprawidłowości dotyczących przetargu na wykonawcę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.
- Zakończyła się już obligatoryjna kontrola prowadzona przez Urząd Zamówień Publicznych, podczas której nie stwierdzono nieprawidłowości podczas prowadzonego przez Miasto Szczecin przetargu na wykonawcę prac budowlanych. Nie ma zatem przeszkód do podpisania umowy z konsorcjum Mytoll – Strabag, które złożyło najkorzystniejszą dla miasta ofertę w przetargu- informuje portal „Mmszczecin” Dariusz Wołoszczuk ze szczecińskiego magistratu.
Konsorcjum przedstawiło ofertę na kwotę 165 804 008, 27 zł. W ramach zadania firma Mytoll- Strabag będzie musiało wykonać kilkadziesiąt zadań m. in.: budowę torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną, odwodnieniem, trzema stacjami prostownikowymi i trzema przystankami tramwajowymi: Gryfińska, Lotnisko i Turkusowa.
Jak informuje portal „MMSzczecin.pl”, zakończyła się ocena złożonego przez władze miasta w Centrum Unijnych Projektów Transportowych wniosku o dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej.
– Jesteśmy coraz bliżej rozpoczęcia oczekiwanej od wielu lat bardzo ważnej dla mieszkańców inwestycji komunikacyjnej. Dzięki niej powstanie linia tramwajowa łącząca dwie rozdzielone Odrą części Szczecina. Pomimo licznych przeszkód miasto konsekwentnie dążyło do realizacji marzeń o SST – mówi portalowi „MMSzczecin.pl” Bogdan Jaroszewicz, zastępca prezydenta odpowiedzialny za inwestycje.
Realizacja pierwszego etapu SST zakłada budowę czterokilometrowej bezkolizyjnej trasy tramwaju pomiędzy Basenem Górniczym, a pętlą w rejonie ul. Turkusowej. W rzeczywistości będzie to przedłużenie linii tramwajowej z centrum na Osiedle Słoneczne i rejon szpitala w Zdrojach. Po pokonaniu pętli na Basenie Górniczym tramwaj będzie jechał pomiędzy mostami drogowymi przeprawy przez Regalicę. Specjalnie na potrzeby przyszłej SST w ramach budowy Mostu Pionierów pomiędzy jezdniami wyjazdowymi z miasta a wyjazdowymi za ok. 80 milionów złotych wybudowany został most tramwajowy. Po zjeździe z Mostu Pionierów za skrzyżowaniem z ul. Leszczynową tramwaj skręci w prawo w kierunku Zdrojów i będzie jechał równolegle do ul. Winogronowej, następnie przetnie ul. Batalionów Chłopskich i po przejechaniu pod wiaduktem kolejowym zawróci na pętli w rejonie ul. Turkusowej. Trasa częściowo będzie przebiegała w wykopie.